Jump to content

Enkel måte å demontere sluttstykket til browning a-bolt?


sirhitalot

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • 3 months later...
  • 4 weeks later...

har gitt opp å få av hylsa, men det å fjerne tennstempelet er også en sport i seg selv.

Jeg var på verkstedet med rifla for å få tilpasset en rekyldemper (vatret opp) og da jeg var ferdig, så hadde jeg ikke noe spess å gjøre mens kammeraten min som kjørte dreide rekyldemper til seg selv.

Jeg satt der med sluttstykket, og kom til å tenke på dette. Jeg freste derfor ut en liten sak som gjør det uhyre enkelt å demontere tennstempelet på denne...

Det er en alubit som har frest et spor tilpasset bakre del av sluttstykket. De som har abolt vet at det er et lite hull under her (der hvor sikringen låser tennstempel) Her skal det stikke opp en stang som låser tennstempelet, og "skrustikka" dytter muffen framover, og gjør det lekende lett å rotere hevearmen for å få opp sluttstykke. Den er ikke helt ferdig, for jeg skal ha en buffer i plast mellom bolten og muffen, og i hullet som skal ha en liten skrue for å låse hullet til sikringen (for å holde fast tennstempelet) sitter det en brukken gjengetapp :x:x:x

 

her er noen bilder, hvor tennstempelet blir holdt fast av den brukkede gjengetappen :roll:

 

web.jpg

web.jpg

 

bare å hive seg på fresen folkens :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...