sirhitalot Posted October 23, 2009 Share Posted October 23, 2009 Lurer på om noen har noen tips til dette? Skulle gjerne renset og smurt litt inni denne, hvis ingen har noen sterke innvendinger i mot? takker Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
beagle Posted October 23, 2009 Share Posted October 23, 2009 Du må skru det fra kvarandre. Hugsar ikkje kva veg i farten. Tennstiften går inn i eit spor bak i sluttstykkerøret og må trekkes bak for få skru helt fra kvarandre. Dette vert lettare for kvar omdreining du skrur. Er ikkje verre enn som så . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sirhitalot Posted October 24, 2009 Author Share Posted October 24, 2009 når du vrir litt på muffen sier det et knepp, så spennes den ned, etter det er det ikke barebare å skru videre... trenger man et spesielt verktøy for å gjøre dette? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sirhitalot Posted December 11, 2009 Author Share Posted December 11, 2009 ingen som har funnet ut hvordan man tar dette frahverandre? Vet at noen sluttstykker trenger et bestemt verktøy, gjelder dette Abolten også? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rufus Posted December 11, 2009 Share Posted December 11, 2009 Brukte en skrutrekker for å presse tilbake tennstempel på min a-bolt. fungerte greit det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sirhitalot Posted December 11, 2009 Author Share Posted December 11, 2009 fikk det til, takk... hva er lurest å ha inni? fett eller olje, el. tørt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sirhitalot Posted December 11, 2009 Author Share Posted December 11, 2009 et spm. til, har fått ut innmaten, men ladearmen får jeg ikke løs fra resten av sluttstykket... Er det meningen å få ut den lille tappen som er inni det bakerste hullet? Jeg har skrudd ut den lille skruen, slik at jeg kan snurre den fritt rundt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bbdg Posted December 11, 2009 Share Posted December 11, 2009 Denne kan være kjekk å titte på http://www.tiropratico.com/esplosi/ESPL ... olt-ll.gif Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sirhitalot Posted December 11, 2009 Author Share Posted December 11, 2009 har sett på den, og prøvd å få ut del nr. 9 og 7, uten hell. Er det nødvendig å få ut disse for å få ut Min er litt anderledes: Jeg regner med at det er del 7 som er nødvendig for å få løs del 5 (lade armen) slik at innerrøret og del 16 blir adskilt? 16A er skrudd ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sirhitalot Posted April 10, 2010 Author Share Posted April 10, 2010 Har fortsatt ikke fått demontert dette helt. Og ettersom det nå virker som en del fingernemme personer her har fått seg abolt spør jeg igjen. Hvordan få av den ytterste hylsen på sluttstykket? Jeg har fått ut tennstift og alt, men ikke den hylsen... takker Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skaubjønn Posted April 10, 2010 Share Posted April 10, 2010 Jeg hadde A-bolti noen år, og kom aldri lenger enn der du er nå... Foreslår at du senker det ned i whitespirit eller neo sånt i noen timer, og blåser godt ut av det, og setter det inn med en tynn oljefilm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sirhitalot Posted May 8, 2010 Author Share Posted May 8, 2010 har gitt opp å få av hylsa, men det å fjerne tennstempelet er også en sport i seg selv. Jeg var på verkstedet med rifla for å få tilpasset en rekyldemper (vatret opp) og da jeg var ferdig, så hadde jeg ikke noe spess å gjøre mens kammeraten min som kjørte dreide rekyldemper til seg selv. Jeg satt der med sluttstykket, og kom til å tenke på dette. Jeg freste derfor ut en liten sak som gjør det uhyre enkelt å demontere tennstempelet på denne... Det er en alubit som har frest et spor tilpasset bakre del av sluttstykket. De som har abolt vet at det er et lite hull under her (der hvor sikringen låser tennstempel) Her skal det stikke opp en stang som låser tennstempelet, og "skrustikka" dytter muffen framover, og gjør det lekende lett å rotere hevearmen for å få opp sluttstykke. Den er ikke helt ferdig, for jeg skal ha en buffer i plast mellom bolten og muffen, og i hullet som skal ha en liten skrue for å låse hullet til sikringen (for å holde fast tennstempelet) sitter det en brukken gjengetapp her er noen bilder, hvor tennstempelet blir holdt fast av den brukkede gjengetappen bare å hive seg på fresen folkens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arn i brakken Posted May 8, 2010 Share Posted May 8, 2010 fikk det til, takk... hva er lurest å ha inni? fett eller olje, el. tørt? Tynn olje i moderate mengder gjør seg best Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.