Øystein Posted October 18, 2009 Share Posted October 18, 2009 Var innom Musée de l'Armée i fjor høst, og har endelig rotet meg til å legge ut noen bilder derifra. Masse intressant der, vi var bare innom antikkavdelingen, men kunne bli litt mye av det samme. Det meste var også bak glass, så det ble en del refleksjoner i bildene. Flere bilder på: http://home.ifi.uio.no/~oysteint/bilder/2008/ParisDay4_2008/index.html Øystein Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
... Posted November 9, 2009 Share Posted November 9, 2009 De var noen stilige våpen det der kunne gjerne ha hadt den kanonen retta mot nabohuset Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gundergerson Posted November 9, 2009 Share Posted November 9, 2009 Hei Jeg tipper den øverste er en 324mm morter til bruk på skip. gg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beckett Posted January 19, 2010 Share Posted January 19, 2010 Du var ikke tilfeldigvis borti noen våpen der som heter Idéal (hagle sideligger). Har selv en å jeg har hørt at det skal være en på museumet der. Jeg finner ikke noe info om hagla så jeg måtte bare spørre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Hanssen Posted January 19, 2010 Share Posted January 19, 2010 Søk på manufrance Ideal. Har den bærerem i kolben? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
boganis Posted January 20, 2010 Share Posted January 20, 2010 @ Beckett: Det finnes mengder med informasjon på nettet om Idéal Manufrance, meget av dette er riktignok på fransk... Denne engelskspråklige lenken kan være interessant: http://www.gournetusa.com/Ideal.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beckett Posted January 20, 2010 Share Posted January 20, 2010 Ja de har bærereim på fjærfelastet spole i kolben. Idéal No 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts