Jump to content

Aller, aller nyeste Svenskemetoden


Roe

Recommended Posts

HER ligger de nye skjemaene til Svenskemetoden.

 

I feltkortet er følgende nytt:

Vinkelmåling så du slipper å kjøpe deg en ACI. Hold kortet vannrett ved øyet og se på målet; du vil se fargeskala dukke opp ved siden av målet.

Forbedret oppslag, spinnkorreksjon er satt sammen med avstand da dette skal være en automatisk reaksjon ved lange avstander.

Ny kolonne for å finne oppslag for ukurante avstander, kolonnen heter "1 klikk flytter meter"

Ny kolonne for de som driver med vinkelskyting, ferdige korreksjoner så det går unna. Velg selv hvilke vinkler du vil bruke, jeg har satt inn noen fornuftige "norske" vinkler.

Værdata er som før, vindkorreksjonene regnes automatisk ut når du setter inn verdien for 1 msek.

"Drepevindu" er døpt om til et mer politisk korrekt "treffsone"

Har lagt inn korreksjonsverdier for vind i ramma; orienter kortet i skyteretningen, se inn i vinden, se ned på kortet og du ser rett på effektiv vind i %.

 

I kortet for Svenskemetoden:

Kortet er gjort mindre

Vindrosen er mer intuitiv

Tar høyde for skiftende vind så du kan logge min/max verdier

 

...og husk at dette kortet fortsatt er noe du bare bruker inntil du er kjent med prosedyren

 

 

Kort for vindbedømming er som før...

 

Lykke til med skytingen...

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Målet er jo at skjemaene skal være relativt selvforklarende så nå har vi lagt ut en ny versjon som forhåpentligvis er enda litt bedre.

 

Om det er noe dere ikke skjønner, vennligst spør. Dere vil trolig ikke få noen forklaring, men jeg skal heller prøve å forbedre skjemaene. Jeg ønsker å tilpasse sudtemet til personen, ikke personen til systemet.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
I feltkortet er følgende nytt:

Vinkelmåling så du slipper å kjøpe deg en ACI. Hold kortet vannrett ved øyet og se på målet; du vil se fargeskala dukke opp ved siden av målet.

 

Må dette kortet skrives ut i en spesiell størrelse? Dette med å se vinkelen vil ikkke den forandre seg dersom man printer ett stort kort i forhold til ett lite for eksempel?

 

Så på bloggen din hvordan du bruker det, ser jo utrolig enkelt ut når du gjør det :shock: he he

 

Kjempemoro å se :P

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Tenkte jeg skulle dra opp denne.

 

Vet de fleste bruker sikkert telefon/iTouch, men alltid kjekt å kunne ha et feltkort med seg ut.

 

Grunnen til at jeg dra den opp er at jeg har noen spørsmål til utfylling av denne varianten.

 

- Er det i klikk (<1) som skal betegne spindrift?

 

- "1 klikk flytter xx meter" er dette universelt?

 

- De forskjellige temp radene, antar at ved ex -15 så legg til 2 knepp ved 200? Og det samme gjelder for trykk og vind.

 

Eller finnes det noen annen tråd eller side som forklarer dette kortet?

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
Tenkte jeg skulle dra opp denne.

 

Vet de fleste bruker sikkert telefon/iTouch, men alltid kjekt å kunne ha et feltkort med seg ut.

 

Grunnen til at jeg dra den opp er at jeg har noen spørsmål til utfylling av denne varianten.

 

- Er det i klikk (<1) som skal betegne spindrift?

Korrekt "<" står for spindrift, du må sette inn antall bak "<" vanlig er ca 1 klikk for 500 meter, 2 for 700 og 3 for 1000 sånn ca..

- "1 klikk flytter xx meter" er dette universelt?

Hvor mye 1 klikk flytter finner du ut ved å se hvor mange klikk mer du har nå i forhold til forrige avstand.

F.eks: ved 300 meter har du 10 klikk, ved 350 meter har du 15 klikk, da er forskjellen 50 meter og 5 klikk:

50 / 5 = 10 , altså 1 klikk utgjør 10 meter, skal du da skyte på 330 meter, klikker du 13 klikk.

 

Eller finnes det noen annen tråd eller side som forklarer dette kortet?

 

Guide:

http://kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=43&t=26383" target="_blank" target="_blank" target="_blank

Link to comment
Share on other sites

Har ikke brukt pcb på en stund, ville sjekke noe om dagen og fyrte opp programmet.

Ser ut som hele kule arkivet er borte.

 

Er det jeg som har glemt helt hva man gjør eller kan dette skje?

Sjekket mappa der programmet ligger og der ligger fila med kulene..

men når jeg skal velge kule i programmet får jeg opp en tom liste.

Link to comment
Share on other sites

Kontroller om du velger å vise favoritter eller hele kulearkivet.

 

Var ikke det heller. Avinstallerte og slettet mapper installerte på nytt samme greiene..

4. gangen etter sletting av mapper og avinstallering og ny installering så virker det igjen.

 

Hakje filla peiling på hva det var.. virker nå :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...