Tommy Tikka Posted October 12, 2009 Share Posted October 12, 2009 (edited) Er det noen som skal til USA i nærmeste fremtid, eller som skal bestille riflestokk fra rifle-stocks.com ? Og som eventuelt kunne tatt med en stokk tilbake, eller bestille sammen? Edited October 12, 2009 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eiesaren Posted October 12, 2009 Share Posted October 12, 2009 jeg driver og vurderer og bestille en ny riflestokk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Tikka Posted October 12, 2009 Author Share Posted October 12, 2009 Det var gutten sin det ( på Tysk : Das War guten sein ) Ja, da kan vi kanskje få bestillt sammen ? Jeg har aldri prøvd dette før, så.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eiesaren Posted October 12, 2009 Share Posted October 12, 2009 Det går det bare usikker på hva jeg skal ha enda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Tikka Posted October 12, 2009 Author Share Posted October 12, 2009 Ja, det var mye fint der å velge mellom. Men vet du om noen som har bestilt derifra ? I tilfelle hvilke erfaringer de har.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eiesaren Posted October 12, 2009 Share Posted October 12, 2009 veit ikke om noen, men virker som er seriøst firma. skal sende en e-post og høre med dei om frakt og sånn jeg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Tikka Posted October 12, 2009 Author Share Posted October 12, 2009 flotte greier Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eiesaren Posted October 12, 2009 Share Posted October 12, 2009 men kan du ikkje endre tittelen på tråden til: riflestokk fra usa? da blir det kanskje flere som leser tråden som har handle eller skal handle;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hassel Posted October 12, 2009 Share Posted October 12, 2009 Har dere satt dere inn lovverket her gutter? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eiesaren Posted October 12, 2009 Share Posted October 12, 2009 Har dere satt dere inn lovverket her gutter? nei, for og ver ærleg så er jeg ganske nybegynner på dette med rifle/våpen. hvorfor? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hassel Posted October 12, 2009 Share Posted October 12, 2009 Det er ikke sikkert det er lov for en privatperson å eksportere selv slike banale våpendeler. Noen amerikanere kan være merkelig paranoide på slik... og konsekvensen kan være drøy for den som sitter der med arm i tarm i en holding cell, etter at flyet hjem har reist. Dog så vet jeg ikke hetl her, ville bare ha sjekket det ut på forhånd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cardinal Posted October 12, 2009 Share Posted October 12, 2009 Er man ikke 110% sikker på det er lov, bør man la være.... Løp, låskasser og noen andre deler MÅ man ha eksportlisens på. På andre deler kan man ha HVIS SAMLET verdi (ikke hver del) er på under $100. Straffen er streng for brudd. . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jerognal Posted October 12, 2009 Share Posted October 12, 2009 Har kjøpt fra Rifle-stocks for noen år siden. Gikk greit det. Gikk som "wood Sporting goods" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svennis Posted October 12, 2009 Share Posted October 12, 2009 Bestilte også en stokk til en Browning a-bolt jeg hadde fra dette firmaet i 2007.. Ingen problemer med å få det til landet, men det tok laaaang tid før den kom, og selv om den skulle være 99 % "pre-fit", gjenstod det rikelig med arbeid før den kunne taes i bruk.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eiesaren Posted October 12, 2009 Share Posted October 12, 2009 jaa, trudde dette bare gjaldt løp og kasse jeg:p Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hassel Posted October 12, 2009 Share Posted October 12, 2009 Akkurat det bryr ikke sikkerhatsvakten med gummihanskene seg om. Hva du tror... Mulig jeg svartmaler, og overdriver. Men jeg ville sjekke i allefall. Antagelser har kostet meg svært mye penger, men jeg fikk dra med flyet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stille 6,5x55 Posted October 12, 2009 Share Posted October 12, 2009 (edited) xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Edited September 25, 2011 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Tikka Posted October 12, 2009 Author Share Posted October 12, 2009 Ok, men hadde det vært løsningen å hatt en kontaktperson i USA, som hadde ordnet det meste, ? Noen som kjenner noen ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kriegh Posted October 12, 2009 Share Posted October 12, 2009 Ser ikke ut til at noen av disse uten videre kan brukes til en Sako Quad? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Tikka Posted October 12, 2009 Author Share Posted October 12, 2009 Jeg tenkte at hadde vi hatt en mann i USA som vi kunne bestilt gjennom, så hadde han fått sendt stokkene til seg, og sendt bilder til oss, det hadde vært mye enklere hvis vi ikke var fornøyd å sende dem tilbake for han, og hvis de var ok, sendte han dem til oss...Selvsagt mot betaling, men jeg tror vi hadde tjent på det likevel.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hassel Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 Og om kompisen så blir arrestert for ulovlig våpeneksport.... dekker du advokat regningen hans også? Sjekk da for faen om det er lov (noe jeg ikke tror det er, våpendel for mer en 100 dollar), eller handle hos norske importører som har varen i landet. Om det er vankelig å få de amerkianske firmaene til å sende, så er det nok en grunn til det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marlinman Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 veit ikke om noen, men virker som er seriøst firma. skal sende en e-post og høre med dei om frakt og sånn jeg Frå Mauser LTR tråden: Sidan det vart litt styr med bestillinga så tek eg med nokre tips til andre som vil handla hjå Richards Microfit Gunstocks: Ha god tid.... Det går ikkje å bestilla direkte pr. e-post! Ring dei på 0018187676097 mellom kl. 18:00 og 02:00 (Norsk sommartid), til seinare ein ringer til lettare er det å koma gjennom. Sei at du vil bestilla ein stokk og betala med kredittkort. Du vil då få oppgitt eit faktura (Invoice) nr. Du må oppgje kredittkortnr. og exp. date (The risky part...) Avtal at du sender bestilling på e-mail til Sales@Rifle-Stocks.com. Emnefeltet må innehalda innvoice nummeret og gjerne namnet på personen du snakka med. I bestillinga skriv du kva du vil ha, med utgangspunkt i prislistene som ein finn under kvar modellgruppe, så som: Stokk modell Mekanisme Laminat type Fortretype og bredde Med eller utan tommelhol og kinnstøtte Løpsprofil Tilbehøyr som kolbekappe, fortreavslutning, pistolgrepsavslutning og reimbøylefeste. Be om at dei brukar USPS Priority Mail International til forsendelse, den er rimeleg og kjapp nok. Dei må gjerast merksame på at fakturakopi må leggast i ei plastlomme utanpå pakken for å vera lett tilgjengeleg ved fortolling. Skriv ikkje kredittkortopplysningar i mailen. Be om ordrebekreftelse pr. e-post. Etter 2-3 dagar så får du det og etter ei veke så får ein faktisk ein ordrebekreftelse i posten! Så er det berre å venta, leveringstida er 12 -14 veker. Eg bestilte med 1" Decelrator kolbekappe installert sidan prisen på dette berre var eit par dalar over prisen på tilsvarande kolbekappe frå Brownells. Eg tok og med reimbøylefester. Det tok 15 veker frå bestilling til stokken var ferdig til sending og kortet vart belasta. Sendinga tok 3 veker, men her var det nesteb 2 veker som gjekk vekk i tollen fordi faktura ikkje låg i plastlomme på utsida av pakken. Kva kosta gildet: Stokk: USD 187,- Decelrator kolbekappe installert: USD: 46,- Uncle Mike reimbøylefester m/reimbøylar installert: USD 21,- Frakt: USD 56,- SUM: USD 310,- Trekt på kredittkort NOK 1 853,- MVA NOK 452,- Fortolling (avgift til Posten) NOK 199,- TOTALT NOK 2 504,- Verdt å vente på? Fyrsteinntrykket er ja. Laminatet er kulare i fargane enn det som kjem fram på bileta på web-sida. Når det er ferdig pussa og olja kjem det til å bli knalltøft. Utvendig finish er rå frå fresen etter det eg kan sjå, det vert derfor nokre rundar med sandpapir. "Microfiten" som i følgje Richards skal vera 99% tilpassa er ikkje dårleg, men ligg vel nærare 90%... Stokken vart bestilt med løpskanal for 3/4" "staight barrel". Dette var det næraste eg kom min løpsprofil. Dette er litt undermåls slik at det vart ein del arbeid med tilpassing av løpskanalen. Når løpskanalen var stor nok passa låskassen fint inn. Underbeslaget var litt trangt, men heller det enn for romslig.. Utfresinga for mekanisme og underbeslag var på rett stad i høve til ein annan slik at stokkskruene passa 100%. Utfresinga var og rett i høve senter- og loddline på stokken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts