Jump to content

swarovski


375 H-H

Recommended Posts

Har nylig bestillt Z6i, 2-12x50, med 4A-i retikkel. Så at Swarovski hadde kommet med 2,5-15x56, men etter sigende, skal folk på min alder, visstnok ikke ha nytte av det...?

 

Uansett mer enn godt nok for meg. Gleder meg som en unge til å prøve den.

 

:D

 

edit - noen her inne som har erfaring med Z6i?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hei, jeg har et par X6i og motparten Zeiss V. Hva du liker er litt smak og behag. Jeg har en 1-6 nettopp fordi den kombinerer stort sysnfelt med 6x forstørelse. Men det går på bekostning av at siktet er vesenltig større i okularenden og mer kritisk til at du ser inn i det optiske sentrum av siktet. 2,5-15 er en stor kikkert som for meg sitter på en børse som også er stor av vekst. Denne er ikke serlig større enn V3-12 men kan by på større synsfelt i nedre enden og større forstørrelse i andre. Dvs til nød så er kikkerten brukbar til drevjakt. OM det er noen forskjell på hvordan de er i ordentlig mørten har jeg ikke funnet ut av ennå. Min er med 4A300 retiklet some er veldig greit når du har fått full ovversikt over hvor du treffer ut til 400 meter. Jeg må vel si at jeg heller hadde godt for vanlig retikkel og kulebanekomp. Kulebanekompen er smartere enn Zeiss sine, men er også mere utsatt for slag og støt og inneholder flere deler. Du må også ut med mere kroner for Z6i enn du må for tilsvarende Victory. Jeg har fortsatt begge da de har sine fordeler begge to.

Link to comment
Share on other sites

Da er min nye Z6i ankommet, og montert på rifla. Neste uke blir det testing. Vanvittig skarp, som vanlig for Swarovski, og med et betydelig bredere synsfelt kontra det jeg har sett tidligere. Skal bli morsomt å sammenligne med andre kikkerter i neste uke. Zoomen er helt rå! 6x! (2-12)

 

:D

Link to comment
Share on other sites

villmannen

 

Den "større lysgjennomgangen" er vel mere av teoretisk interesse, og har neppe noen praktsk betydning hvis jeg ikke husker helt feil.

Det som kan være interesse, er at Swarovski Z6, har inntil 50% bredere synsfelt, til sammenligning.

 

Ellers kom vel Swarovski bedre ut på kontrast, i en test med Zeiss. (om jeg ikke husker helt feil da.)

 

Mvh

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...