ktm250sx Posted October 3, 2009 Share Posted October 3, 2009 Sikkert dumt spm. ,men lurer på hvordan man kommer fram til det nøyaktiget målet til løpsdiameteren på pistolen, er det bare så lett som å ta skyvelæret å måle? Og hvis løpet viser seg å være .355, vil det ha noe å si hvis jeg lader med .356 kuler? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nevs Posted October 3, 2009 Share Posted October 3, 2009 Hvis det er en revolver så er det tønnemunningen. Pistol: Bank ei kule "bly" igjennom løpet og mål den Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ktm250sx Posted October 3, 2009 Author Share Posted October 3, 2009 Åja. Flott, Takk! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
evert Posted October 3, 2009 Share Posted October 3, 2009 Hvis det er en revolver så er det tønnemunningen dette fungerer normalt bra, men cylindermunningenes diameter er ikke nødvendigs det eneste saliggjørende i revolver, og dessuten kan kammermunninger variere i den enkelte cylinderen. er du i gang med å sjekke målene i revolveren din bør du sjekke alle kammere, og pipa. man kan til tider få brukbar presisjon med kuler tilpasset pipa, selvom kamrenes munningsdiameter er større enn kule/pipediameter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ktm250sx Posted October 3, 2009 Author Share Posted October 3, 2009 Ok. Dette gjelder en G17. Tenkte det ville være viktig å finne ei kule som er tilnærmet lik diameteren på løpet. Men vil det kunne ha noe negative sider ved å bruke ei kule som er enten .356 eller .357 hvis løpet er .355? Vil ikke dette være for små forskjeller til at det kan gi noe utslag? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
C.Patron Posted October 3, 2009 Share Posted October 3, 2009 Om det en tale om mantlede kuler, måler de fleste til 9mm .355, men går som regel greit med .356 og .357 også, bare arbeid deg opp. Om du tenker på bly, er ikke nødvendigvis en Glock i 9mm det enkleste, men med mye arbeide, eller en god del flaks, kan det gådt hende du unngår Glock løpets problem i forhold til bly. Bly kuler bør normalt være med større diameter enn løpets (.001"-.002" over) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ktm250sx Posted October 3, 2009 Author Share Posted October 3, 2009 Ok. Så det vil ikke øke trykket i patronen feks hvis jeg lader med en kule som er på .357 hvis løpet er .355? Nei, har ikke tenkt å begynne på bly med det første. Okai, flott! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
C.Patron Posted October 3, 2009 Share Posted October 3, 2009 Hvorvidt det vil øke trykket, eller ikke kan variere, men mest sansynlig vil større diameter, gi øking av trykket, derfor lader man seg oppover til ønsket (trygt) resultat, fra ei sikker startladning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
evert Posted October 3, 2009 Share Posted October 3, 2009 kjøpte nettop en eske berrys 9mm 124 grs RN. mer info om kula var ikke oppgitt på pakka, så jeg måtte måle litt... måler 9,05-9,06 på micrometeret, altså ca .357", selvom 9mm "skal" måle .355". nok en grunn til å starte lavt med ny kule. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ktm250sx Posted October 3, 2009 Author Share Posted October 3, 2009 Ok, så det er litt ulike mål på de ulike fabrikatene også kanskje. Takk for info. Ja, jeg får starte pent når jeg skal begynne å lade. Bare lese meg opp litt mer først! Blir morro!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts