hjemmeladeren Posted October 3, 2009 Share Posted October 3, 2009 jeg har en sauer 202 clasic ("gammel type"). så spørsmålet er, hvordan ta ut avtrekket? og, hvordan justere avtrekket? ser der er en skrue i bak kant av magasinet, hva er denne til? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hjemmeladeren Posted October 4, 2009 Author Share Posted October 4, 2009 ingen som vet hvordan enn justerer sauer avtrekket eller hva den skruen er til ( går ut fra den har noe med avtrekket å gjøre) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tika Posted October 4, 2009 Share Posted October 4, 2009 Den skruen med ett flattjern spor i er justeringsskruen for avtrekksvekt. Skru den ut for å få ett lettere avtrekk og inn for tyngre. (om jeg ikke husker helt feil) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rusup Posted October 4, 2009 Share Posted October 4, 2009 Vet ikke om du finner det du leter etter her, men dette er manualen til Sauer 202: http://www.sauer-waffen.de/uploads/media/S202_03gb_01.pdf Hvis det er skruen bak avtrekkerbøylen du mener, så er det den du justerer kryp med. Med klokka for kortere kryp, og mot klokka for lenge (se side 21). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wadcutter Posted October 6, 2009 Share Posted October 6, 2009 Bumper tråden litt. Jeg må demontere hele rifla etter noen dager på sjøen. Har lyst til å ta ut avtrekket, men er litt usikker på hvordan jeg skal gå frem. Har lite lyst til å prøve meg frem Det sitter 2 pinner (hule) gjennom avtrekkshuset, samt at jeg er usikker på om jeg må gjøre noe med sikringen når den skal tas ut. Noen som kan forklare hvordan de tar ut avtrekkshuset på Sauer 202? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddvar Posted April 9, 2012 Share Posted April 9, 2012 Jeg tar frem denne igjen. Håper noen kan forklare hvordan man tar ut avtrekket fra låskassen, og hvordan man bør rengjøre og pusse dette. Jeg har forstått at det sitter med to spennhylser, og skal kjøpe et drivdorsett i morgen for å få disse ut. Går også ut fra at man må demontere tilbringeren fra sikringsknappen? mvh Oddvar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddvar Posted April 13, 2012 Share Posted April 13, 2012 Da har jeg tatt ut splintene. Avtrekkermodulen er nå løs. Jeg har skrudd ut skruen som holder fast tilbringeren fra sikringen, men modulen kommer ikke ut av kassen. Hvordan gjør jeg dette nå? mvh Oddvar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddvar Posted April 14, 2012 Share Posted April 14, 2012 Er det ingen som vet hvordan dette gjøres? Da er det vell Mail til fabrikken som gjelder... (DFS skyttere gjør visstnok dette oftere med sine 200STR. Men der har man ikke samme problemstilling med sikringen. ) Mvh Oddvar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snus Posted April 14, 2012 Share Posted April 14, 2012 http://sauer.de/cms/upload/downloads/Bedienungsanleitungen/S_202_Repetierbuechsen/S202_07_en-gb.pdf Fant ikke i farten det du var ute etter her, men legger ut instruksjonsbok linken likevel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddvar Posted April 14, 2012 Share Posted April 14, 2012 Takk skal du ha, men det står ikke beskrevet hvordan man gjør det i instruksjonshåndboken. Har sendt dem en mail, og så får vi se om de svarer. Skal lage en bilde tutorial og legge ut om jeg får et fornuftig svar. mvh Oddvar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snus Posted April 14, 2012 Share Posted April 14, 2012 Greit å legge ut denne med jevne mellomrom også. Synes den virker fornuftig. http://www.norma-skytterlag.net/fagstoff/vedlikehold.pdf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddvar Posted April 14, 2012 Share Posted April 14, 2012 Demonterte avtrekket mitt på 200STR'en. Det gikk som en lek, slo ut splintene, dro avtrekkerhuset litt ned og vippet bort sikringen, og så dro jeg bare hele huset rett ut. Ble ikke noe klokere på hvordan jeg skal få bort sikringstilbringeren på 202'en da... mvh Oddvar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perefudle Posted January 22, 2013 Share Posted January 22, 2013 Tar opp denne tråden er det noen som har noen svar?? har samme problem på min sauer 202,fekk ut splintene. Når jeg har montert nytt avtrekk så virker ikke sikringen, når jeg ikke har sluttstykke i så virker den fint. det vil sei at mekanismen virke men sikringen treffer ikke hullet 100%, Hva har jeg gjort feil?? Mvh Helge Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
perefudle Posted January 23, 2013 Share Posted January 23, 2013 Problem løst.. Måtte montere pipa så ordna det seg Nå Starte året me nytt match avtrekk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rax Posted February 10, 2017 Share Posted February 10, 2017 Gammel tråd som taes opp igjen. Fant dere ut hvordan avtrekkshuset taes ut? Har fått tak i et matchavtrekk som jeg gjerne skulle fått montert. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts