oskar Posted September 28, 2009 Share Posted September 28, 2009 Bor i en liten leilighet med begrenset plass. Vil derfor kjøpe et lite godkjent våpenskap som jeg kan låse forskjeftet til min O/U hagle inn i. Dette er tilstrekkelig for å oppfylle den nye loven, til tross for hva våpenskapselgere forsøker å få deg til å tro. Det sistnevnte gjør også at det er vanskelig å få "tilbud" på slike småskap, derfor søker jeg hjelp her. Noen med tips? - Altså lite skap med plass til forskjefte på en O/U hagle, gjerne litt plass til overs for ammunisjon, men det er ikke et krav. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndersG Posted September 28, 2009 Share Posted September 28, 2009 Si til selgeren at du skal ha pistolskap - og at det må være plass til lang revolver da du skal ha piettaen din der. Du sparer plass, men ikke penger, pistolskap er desværre i samme prisleiet som skap til langvåpen.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ronny38 Posted September 29, 2009 Share Posted September 29, 2009 Åssen er det med de skapene som selges på europris innimellom med eletronisk kodelås da?? Mener de selges på chlas ohlson også Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndersG Posted September 29, 2009 Share Posted September 29, 2009 Er de FG-godkjendte så er de selvfølgelig helt kurrante... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sportskytter Posted September 29, 2009 Share Posted September 29, 2009 OBS selger også små billig skap men jeg vet ikke om de er godkjente. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woff Posted September 29, 2009 Share Posted September 29, 2009 (edited) Skapene til Clas Ohlson og Europris er ikke FG-godkjente. Derimot disse: http://www.psso.no/sikkerhetsskap/pistolskap.php (Fjernet synsing om OBS-skap..) Edited September 29, 2009 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sportskytter Posted September 29, 2009 Share Posted September 29, 2009 Sjekk Bjørke sine på finn. http://www.finn.no/butikk/postog/ Det var Bjørkeskap som OBS solgte for noen år siden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dimex Posted September 29, 2009 Share Posted September 29, 2009 Europris her jeg bor, har noen skap som er godkjente, og noen som ikke er det (2 forskjellige typer). Står at det er FG godkjent inni døra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ronny38 Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 Småskap,eller våpenskap til rifler?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
klumsen Posted October 2, 2009 Share Posted October 2, 2009 Duun SGS4 er et lite FG godkjent skap som forskjeftet går greit inn i. Klumsen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts