strebern Posted September 26, 2009 Share Posted September 26, 2009 2 spm 1. Har tenkt på Fällkniven F1, men har ikke Fällkniven konveks egg? En slik egg er nok mer krevende å vedlikeholde enn en rettsidet, har jeg rett? Og hvilken slire bør jeg velge? Lær eller kydex? 2. Jeg vil bruke den som generell turkniv - altså litt fiske, bittelitt jakt, men mest ubestemmelig turbruk. Til ved har jeg samekniv og/eller sag. Burde jeg gå for en annen kniv til ca 1K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fat_dog86 Posted September 26, 2009 Share Posted September 26, 2009 Jeg mener den er konveks ja... Men med rette utstyret behøver ikke det være noe problem. Kjøpte et slipebånd kalt "Rudolfstroppen" på ei messe i Beiarn, og må si, jeg er mektig imponert over resultatet den gir!! http://www.knivmaker.net/index.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sjur Dale Posted September 26, 2009 Share Posted September 26, 2009 F1 har konveks eigg. Den er lett å slipa. Bruk musematta og slipepapir 600-800 og oppover til 3000. Vask kniven i varm vatn og set bladet inn med litt matolje. Lærslira er pen og svært god. Dei eksklusive knivane til Fallkniven blir levert med lærslire. F1 er ein god og pen kniv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edward Posted September 26, 2009 Share Posted September 26, 2009 Jeg er litt forelsket i customversjonene som Knives Ship Free selger. Dette er de løse fulltangebladene fra Fallkniven, påsatt micartagrep hos Bark River, og levert med håndlaget slire fra Sharpshooter. Micarta er en enorm oppgradering over plastgrep, og slirene er svært gode. Koster vel like mye som en vanlig F1 til listepris, og så moms og frakt i tillegg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts