torolav Posted September 24, 2009 Share Posted September 24, 2009 (edited) Hei eg og noken i klassen skal starte ELEVBEDRIFT og vi skal lage eit produkt og det produkte er KNIVER. Vi lager alle slaks kniver og du kan bestemme kordan form og utsene den skal ha (og merke på kniv blade. ) ta kon takt med meg på PM vist du er intresert så tar vi det nærmare der Edited October 26, 2009 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åsmund96 Posted September 24, 2009 Share Posted September 24, 2009 Når dere har laget en, vil eg sjå bilde av den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jegermeistern Posted September 24, 2009 Share Posted September 24, 2009 Vanligvis skal kjøp og salg postes i "Handelskammeret" - men etter som det dreier seg om en elevbedrift, får denne tråden foreløpig stå i knivforumet - under tvil! Du er litt uklar på produktet - men siden du sier "merke på knivblada", forstår jeg det slik at dere bruker ferdige knivblad? Og at dere lager skaft og slirer, etter kundens spesifikasjoner? Jeg går ut fra at noen av dere (eller lærerne/veilederne) har laget skaft og slirer før - kan dere legge ut bilder som "vareprøve"? (Jeg er blant de potensielle kundene!) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
torolav Posted September 24, 2009 Author Share Posted September 24, 2009 ok kas type kniv tenker du på ? så kan vi skjå ka vi får til Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oddgeir Posted September 24, 2009 Share Posted September 24, 2009 Er på utkikk etter en kniv jeg og. Men er og av typen som gjerne vil se produktet før jeg kjøper det:) Lurer litt på pris og? ca? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åsmund96 Posted October 5, 2009 Share Posted October 5, 2009 Har dere fått smidd noen kniver ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
torolav Posted October 6, 2009 Author Share Posted October 6, 2009 ja det har vi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åsmund96 Posted October 15, 2009 Share Posted October 15, 2009 Legg ut et par bilder Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
358 Win Posted October 16, 2009 Share Posted October 16, 2009 Trenger også ny kniv og da en som ikke er spiss og egner seg til flåing Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
torolav Posted October 20, 2009 Author Share Posted October 20, 2009 Hei vi har starta produksjonen og er komt godt i gang alle som vil ha ein må kjøpe no!!!! vi trenger kunder Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bård 308 Posted October 20, 2009 Share Posted October 20, 2009 bildene da? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.T Posted October 20, 2009 Share Posted October 20, 2009 Hvis dere vill ha kunder så burde dere legge ut bilder og mere informasjon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jegermeistern Posted October 20, 2009 Share Posted October 20, 2009 Du er litt uklar på produktet - men siden du sier "merke på knivblada", forstår jeg det slik at dere bruker ferdige knivblad? Og at dere lager skaft og slirer, etter kundens spesifikasjoner?Jeg går ut fra at noen av dere (eller lærerne/veilederne) har laget skaft og slirer før - kan dere legge ut bilder som "vareprøve"? (Jeg er blant de potensielle kundene!) "Kammerfolk" er en meget kresen kundemasse - så dere må oppfylle kravene om mer informasjon før dere kan vente særlig mange bestillinger. Informasjon om knivbladene, "standardvare" fra Brusletto eller Helle, eller sjølsmidde? I tilfelle, hvilke stålsorter er brukt? Bilder av kniver og slirer (skikkelige nærbilder!) Prisantydninger! Hvis produktet faller i smak, blir det nok omsetning - jeg skal ha minst en! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
killermax Posted October 20, 2009 Share Posted October 20, 2009 Få tatt noen bilder så går nok salget bedre... Lyst på ny kniv jeg også Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bragisen95 Posted October 20, 2009 Share Posted October 20, 2009 Hei! Internette til "torolav" er ikkje heilt i orden, so eg kan legge ut bilder når eg får dei av han! Kniven på det første bilde er desverre SOLGT (300-400kr trur eg), men dei skal lage fler! Prøvde å holde på kniven (den på bildet) og synest den var god å holde i. På skolen er det ein lærar som hjelper dei, han har i hvert fall peiling på kva han driver med! Dei kan også å lage knivar sjøl, for det har dei gjort mange gongar! Solgt Denne kniven er ikkje heilt ferdig, den er ikkje solgt! Til Salgs PS: Det er teip på knivbladet for å unngå skade! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
torolav Posted October 20, 2009 Author Share Posted October 20, 2009 (edited) Vi lager kniver men kun i rustfritt stål visst ikkje kunden vil ha nokke anna. Prisen ligger på ein 399-699 + porto. Navna på kniv blada vi bruker er: Helle, Brusletto og Frost Fritidsknivblad lengde 120 mm Varg lengde 80 mm Safari lengde 122 mm Jegermester lengde 144 mm Ola-kniv lengde 58 mm Harding lengde 100 mm Speider lengde 90 mm Hellefisk lengde 125 mm Fiskekniven lengde 150 mm Jaktkniv veit ikkje Flåkniv lengde 95 mm Veidemann lengde 95 mm (buk oppnar) Brusletto blad Jerven lengde 88 mm Falken lengde 87 mm Kristen lengde 52 mm Hunter lengde 136 mm Sølvgutten lengde 75 mm Nansen lengde 95 mm Haugtussa lengde 65 mm Kyst lengde 90 mm Vi kan levere grafitt blad (vi har 1 modell). Vi kan lage kjøkken kniver, men i treskaft. Du kan godt tegne ein tegning av kossen du vil ha kniven og ta bilde og sende det til meg på PM, då er det lettare får oss å lage den etter dine ønsker. Edited October 20, 2009 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fat_dog86 Posted October 20, 2009 Share Posted October 20, 2009 Kanskje derer får inn noen oppdrag når kammerknivbladene er klarer for levering... I alle fall en ting jeg vil vurdere. Blir liksom enda litt mer kammereateri over sluttproduktet da! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
torolav Posted October 21, 2009 Author Share Posted October 21, 2009 Hadde våre fint om vi fikk nokken vil bestille med oss. Vi skal bjynne å lage fleire i måra. Så det hadde våre best om vi hadde fått nokken bestilinger no. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
torolav Posted October 21, 2009 Author Share Posted October 21, 2009 siste kjangse på bestilinger dinna veka vi produserer på Torstager så det er siste frist DINNA veka det blir ikkje produsert kniver før på neste torstag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
torolav Posted October 24, 2009 Author Share Posted October 24, 2009 ja vi skulle hatt litt fleire bestilinger no Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts