Jump to content

Får mye klikk når jeg skyter... [Løst]


Kjetil-A

Recommended Posts

Heyhey people,

 

Har nå vært ute å skutt med salongrifla jeg var å henta i går.

Når jeg skyter får jeg klikk på nesten hvert eneste skudd. Når jeg trekker ut sluttstykket litt og skyver patronen inn igjen fungerer det bra.

Salongrifla er en brno #2 laget i 1981. Den har ifølge våpenforhandleren vært lagret lenge hos en eldre herre, før den ble solgt til butikken som dødsbo.

 

Hva kan klikkene komme ifra? Det er mye fett inne ved sluttstykket, bare så jeg har nevnt det også.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Da blir det pussing på meg i kveld:)

 

Og et dumt lite spørsmål... jeg er jo ikke så veldig kjent med rifla enda, hvordan får jeg ut sluttstykket? Har prøvd å trekke ut hele bolten, men får den ikke ut. Lurer på om jeg kansje ikke får vridd bolten nok rundt, burde jeg ta av kikkertsikte?

Link to comment
Share on other sites

Da blir det pussing på meg i kveld:)

 

Og et dumt lite spørsmål... jeg er jo ikke så veldig kjent med rifla enda, hvordan får jeg ut sluttstykket? Har prøvd å trekke ut hele bolten, men får den ikke ut. Lurer på om jeg kansje ikke får vridd bolten nok rundt, burde jeg ta av kikkertsikte?

Er det ikke bare å holde inne avtrekkeren mens du trekker sluttstykket tilbake ?

Link to comment
Share on other sites

Da blir det pussing på meg i kveld:)

 

Og et dumt lite spørsmål... jeg er jo ikke så veldig kjent med rifla enda, hvordan får jeg ut sluttstykket? Har prøvd å trekke ut hele bolten, men får den ikke ut. Lurer på om jeg kansje ikke får vridd bolten nok rundt, burde jeg ta av kikkertsikte?

Er det ikke bare å holde inne avtrekkeren mens du trekker sluttstykket tilbake ?

 

Jo det er det :mrgreen: Fikk det til nå:D

Link to comment
Share on other sites

'Jepp, forrige taler har rett. Hold inne avtrekkeren og trekk bolten ut. Så skrur du ut fjæra. Se bakerst på bolten, og du ser en tapp som går ned i et grunt spor. Denne trekker du tilbake når du skrur det opp. alltid en fordel å kunne demontere sluttstykket uansett!

Lykke til

Link to comment
Share on other sites

'Jepp, forrige taler har rett. Hold inne avtrekkeren og trekk bolten ut. Så skrur du ut fjæra. Se bakerst på bolten, og du ser en tapp som går ned i et grunt spor. Denne trekker du tilbake når du skrur det opp. alltid en fordel å kunne demontere sluttstykket uansett!

Lykke til

 

Får det ikke helt til jeg. Hvordan skrur jeg ut fjæra?

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk det til likevel, skjønte etterhvert jeg måtte trekke ut sikringen for å få demontert sluttstykket :oops:

 

Har fått pusset og renset alt nå, og det var MYE gammel olje blandet med litt kruttrester inne i sluttstykket. Det gjorde alt veldig "seigt".

 

Fjæra tror jeg er stram nok, var såpass stram at jeg hadde litt problemer med å få satt sammen alt igjen. Hehe. Så satser på at det hjelper med denne pussen med tanke på klikk. Skal ut å prøve i morgen igjen:D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...