Jump to content

Oppgrader dine trekolber.


kjella

Recommended Posts

Vil gjerne dele mine erfaringer med bruk av Liberon Finishing oil.

Jeg har 5 custombygd våpen, alle bygd på Mauser låskasser, alle er med nøttetre emner fra forskjellige leverandører i inn og utland.

Jeg har etterbehandlet alle våpen med ovennemte olje og er frelst, etter min mening er dette den beste olje finish du kan få på ett våpen.

Dette er ingen reklame for ovenemte produkt, men etter ett tips fra en meget dyktig børsemaker/kolbemaker.

Link to comment
Share on other sites

Hvor holdbar er den på et våpen? Står i linken fra Sportskytter at den er til innendørs bruk. Hvor god er den når børsa gjerne blir bløt i skogen? Har jaggu slik stående i kjelleren og tittet på den her om dagen da jeg skulle olje diverse stokker, men endte opp med en guffe det lukter gammel trebåt av i stedet siden det stod at Liberon'en var til innendørs (knall resultat, men blankt blir det ikke). Mangler å fiffe opp mitt sjeldne og dyrebare smykke, Yildiz hagla, så kanskje jeg skal prøve den denne gangen...

 

Kanskje jeg skulle tatt før- og etterbilder. Tviler vel på om high-end valnøttreet på Yildizen blir så mye penere, men en kan da prøve! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund
Denne ? http://www.jernia.no/Produkter/Maling/Pleiemidler+interi%C3%B8r/78122.cms?prodPageid=3457

 

Hvordan blir overflaten ? Bilder hadde vært fint :)

 

Det er den han mener ja, men også Chestnut finishing oil er bra. Bruker den i tredreiing med meget godt resultat. Vi som dreier bruker også¨de underligste tresorter så erfaringen er god :?

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Hvis dere bruker den olja jeg nevner her blir det knapt nok noen forandringer i treverket. Ihvertfall ikke på de trekoppene jeg har dreid i det siste. Har der brukt glassepletre med en sædreles rød og fin kjerne.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...