wunderbaum Posted September 21, 2009 Share Posted September 21, 2009 Har en godkjent søknad som går ut i oktober på en pistol kaliber 45. Jeg er medlem i nfps og har kun et håndvåpen fra før av en cz75 tactical sport 9mm. Har lyst til å kjøpe meg en glock 21 eller 30 for bruk blandt annet til å skyte standard major. Er det noen her inne som har erfaring med å bruke noen av disse til praktisk? er det å anbefalle? Har ingen ambisjoner om å vinne. Kun å ha det gøy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wadcutter Posted September 21, 2009 Share Posted September 21, 2009 Nja. Har en G21, men den blir ikke brukt til praktisk. "Kun" 13 skudd i magasinet er ikke en fordel i praktisk. Det er forsåvidt en presis pistol, og med reduserte ladninger er den faktisk svært behagelig å skyte med. Den spiser blykuler, selv om noen tror noe annet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cardinal Posted September 21, 2009 Share Posted September 21, 2009 tja... Hadde selv en 12sk 45 som jeg brukte men da kun lenge nok til å få kjøpt noe annet. min erfaring var at det fort ikke ble så gøy... hvis man først skal ha en 45 til praktisk ville jeg mye heller ha kjøpt en single stack 1911, men det er meg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wunderbaum Posted September 21, 2009 Author Share Posted September 21, 2009 Klart ingen fordel. Men arsenalet må utvides Kunne vært artig å stilt med på små stevner, er jo folk som bruker revolver.. Er vel ingen andre alternativer til den prisen(6500,-) som er bedre egnet? Tror ikke jeg er interessert i 1911 eller kloner av den i første omgang. Den rollen fyller cz'n så fint inntill videre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
300 win mag Posted September 21, 2009 Share Posted September 21, 2009 Sett på para ordnance pxt 14 .45? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wunderbaum Posted September 21, 2009 Author Share Posted September 21, 2009 Har egentlig ikke det. Går ikke i production den men. Cz går i standard så tenkte å bruke 45. i production. Får vel bare se over hva som går i production sin liste og hva man kan få tak i her til lands. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wadcutter Posted September 22, 2009 Share Posted September 22, 2009 45 i prod? Det må være den klassen hvor 45acp er minst egnet. Lite vits med liten mag kapasitet og høy faktor når alle blir scoret i minor. Standard er vel klassen å gå... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wunderbaum Posted September 22, 2009 Author Share Posted September 22, 2009 Hmm.. Må lese igjennom regel boka en gang til skjønner jeg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
noveske Posted September 22, 2009 Share Posted September 22, 2009 For det budsjettet ditt for en .45 pistol burde du ta en titt på Para's ny GI45. Fullblods singlestack 1911 til kun 6990,- http://www.websitefolder.net/pedersensV ... iPageID=10 Men sant skal sies, den er heller ikke særlig konkurransemessig bra i forhold til andre Standard divisjon pistoler, men hva får du der for 6-7000... nytt!? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wunderbaum Posted September 22, 2009 Author Share Posted September 22, 2009 1911 til 6.990 er billig det. Men jeg har på sett og hvis skjønt poenget, ingen vits i å kjøpe en glock 30 for å skyte production. I production vill jeg ha dårlig med magkapasitet, og får ikkeno ekstra poeng pga faktor. Så det er ingen rasjonell grunn til å kjøpe en glock 45 for bruk i praktisk. Da fortsetter jeg med cz i praktisk og ser meg heller om etter en panger til bruk i felt blandt annet.. takk for hjelpen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
IceMan Posted September 23, 2009 Share Posted September 23, 2009 Hva med en Glock 30 i lommepistol klassen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wunderbaum Posted September 23, 2009 Author Share Posted September 23, 2009 Det er vel felt? Eller ppc.. Går stivt rund for meg med alle disse forbund og klasser jeg må forholde meg til. Opplys meg hvis du kan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hassel Posted September 23, 2009 Share Posted September 23, 2009 Jeg tror Iceman mener NFPS sivilpistol 4. Forøvrig er det jo NM i trondheim i slutten av oktober i sivilpistol- Be there or værra firkaint. Førøvrig... så bør du vel kjøpe et våpen som er egnet til det du har søkt om. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wunderbaum Posted September 24, 2009 Author Share Posted September 24, 2009 Søkt om 45.acp til militær felt. cz 9mm til trening og 357 revolver til revolver felt.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackops92 Posted September 24, 2009 Share Posted September 24, 2009 Jeg tror Iceman mener NFPS sivilpistol 4. Forøvrig er det jo NM i trondheim i slutten av oktober i sivilpistol- Be there or værra firkaint. Førøvrig... så bør du vel kjøpe et våpen som er egnet til det du har søkt om. Du av alle bør jo vite at Sivilpistol 4 er revolver........ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackops92 Posted September 24, 2009 Share Posted September 24, 2009 Søkt om 45.acp til militær felt. cz 9mm til trening og 357 revolver til revolver felt.. Det hørtes jo kreativt ut.... trene med en annen pistol enn den man har tenkt å bruke til konkurranse..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hassel Posted September 24, 2009 Share Posted September 24, 2009 Du av alle bør jo vite at Sivilpistol 4 er revolver........ Sivilpistol 3 da... 9mm til trening? Jøss, det skal da ikke nnvilges til trening etter 2000? ellernår det var aktivitetskravet kom. Vel jeg vil defintivt anbefale trådstarter en 1911 i .45! spesielt til militærfelt. (Og da faktisk bruke jernet til det også) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wunderbaum Posted September 24, 2009 Author Share Posted September 24, 2009 Hva jeg søkte på får å få våpnet spiller jo ingen rolle for hva jeg kan bruke det til. Mener du det er verboten å søke på et våpen til felt og så bruke det til praktisk? Og slik det har seg så kjøpte jeg 9mm med søknad om treningsvåpen. Og så tok jeg praktisk kurs... og brukte 9mm til det. Nå så jeg meg bare om etter å ansaffe et våpen i 45. Og hva jeg kunne bruke det til. Er jo om å gjøre (ihvertfall for min del) å kjøpe et våpen som er allsidig nok til å kunne brukes til flest mulig grener. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wunderbaum Posted September 24, 2009 Author Share Posted September 24, 2009 sivil pistol klasse 3 altså. Passer fint. Da mangler jeg bare nytt hylster til glock på riggen min så kan jeg stille til sivilpistol Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hassel Posted September 24, 2009 Share Posted September 24, 2009 Hva jeg søkte på får å få våpnet spiller jo ingen rolle for hva jeg kan bruke det til. Mener du det er verboten å søke på et våpen til felt og så bruke det til praktisk? Så lenge du ikke bruker det til felt, og sekundært til praktisk er det litt drøyt ja. Se forøvrig teksten på skjemaet angående underskriften din... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hassel Posted September 24, 2009 Share Posted September 24, 2009 sivil pistol klasse 3 altså. Passer fint. Da mangler jeg bare nytt hylster til glock på riggen min så kan jeg stille til sivilpistol RIGG? RIGG? IWB uder dressjakka selvsagt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wunderbaum Posted September 24, 2009 Author Share Posted September 24, 2009 Javel. Det var nytt for meg. Hmm.. Men men.. Pistolene blir ihvertfall brukt, om det brukes mer til praktisk enn til felt Sitter foresten med en ny glock 30 i hendene nå. Så hva gjør jeg her... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hassel Posted September 24, 2009 Share Posted September 24, 2009 Tja... det er da ingen ting som hindrer deg å skyte felt med en G30... men om den er direkt burkelig til det er nå noe annet. Men... om du nå tar til vettet og kjøpper deg en 1911 i .45 og skyter felt med den, er det jo ingenting som skulle hindre deg i å søke OG få innvilget en G30 til sivilpistol 3 senere, saå sant du har litt aktivitet og er medlem av både NSF og NFPS. (kjøper du derimot g30 nå, kan du nok skyte en hvot pinn etter en 1911...) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Viking68 Posted October 3, 2009 Share Posted October 3, 2009 Om ikke jeg husker helt feil så vant Morten Kløv NM Standard i 1997 med sin Glock 21 (kal.45 med 13+1). Han konkurrerte mot flere som hadde betydlig høyere magasinkapasitet, skyttere med Para 40/45, Springfield 45, Bul 45 og mange Glockér i 40. Høy magasinkapasitet er selvfølgelig bra, men ikke et must... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TigerBlack Posted October 19, 2009 Share Posted October 19, 2009 Jeg går å sikler vilt på M&P 45, har såvitt prøvd .40 S&W utgaven av den og denne var slettes ikke værst å skyte med, ganske så presis var den også. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chopper Posted October 20, 2009 Share Posted October 20, 2009 har en mp45 og bruker den i praltiskskyting. funker som snus. vel e det bare 10 i magasinet, men høy morrofaktor allikavel. trur at winge hadde et kit for praktiskskyttere i mp. hylster to magasiner og mer til... absolutt et godt alternativ. ikke uten grunn at mp-en ble kåret til handgun of the year i 2007. når dette er sagt kjenner jeg ikke til de andre gønneran nevnt ovenfor, men er bare strålende fornøyd med min smith Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts