Jump to content

Glock i 45acp


wunderbaum

Recommended Posts

Har en godkjent søknad som går ut i oktober på en pistol kaliber 45. Jeg er medlem i nfps og har kun et håndvåpen fra før av en cz75 tactical sport 9mm.

 

Har lyst til å kjøpe meg en glock 21 eller 30 for bruk blandt annet til å skyte standard major. Er det noen her inne som har erfaring med å bruke noen av disse til praktisk? er det å anbefalle?

 

Har ingen ambisjoner om å vinne. Kun å ha det gøy :D

Link to comment
Share on other sites

Klart ingen fordel. Men arsenalet må utvides :lol: Kunne vært artig å stilt med på små stevner, er jo folk som bruker revolver.. Er vel ingen andre alternativer til den prisen(6500,-) som er bedre egnet? Tror ikke jeg er interessert i 1911 eller kloner av den i første omgang. Den rollen fyller cz'n så fint inntill videre.

Link to comment
Share on other sites

1911 til 6.990 er billig det. Men jeg har på sett og hvis skjønt poenget, ingen vits i å kjøpe en glock 30 for å skyte production. I production vill jeg ha dårlig med magkapasitet, og får ikkeno ekstra poeng pga faktor.

 

Så det er ingen rasjonell grunn til å kjøpe en glock 45 for bruk i praktisk. Da fortsetter jeg med cz i praktisk og ser meg heller om etter en panger til bruk i felt blandt annet.. takk for hjelpen :P

Link to comment
Share on other sites

 

Du av alle bør jo vite at Sivilpistol 4 er revolver........ :mrgreen:

:oops::oops::oops:

Sivilpistol 3 da...

9mm til trening? Jøss, det skal da ikke nnvilges til trening etter 2000? ellernår det var aktivitetskravet kom.

 

Vel jeg vil defintivt anbefale trådstarter en 1911 i .45! :D spesielt til militærfelt. (Og da faktisk bruke jernet til det også)

Link to comment
Share on other sites

Hva jeg søkte på får å få våpnet spiller jo ingen rolle for hva jeg kan bruke det til. Mener du det er verboten å søke på et våpen til felt og så bruke det til praktisk?

 

Og slik det har seg så kjøpte jeg 9mm med søknad om treningsvåpen. Og så tok jeg praktisk kurs... og brukte 9mm til det. Nå så jeg meg bare om etter å ansaffe et våpen i 45. Og hva jeg kunne bruke det til. Er jo om å gjøre (ihvertfall for min del) å kjøpe et våpen som er allsidig nok til å kunne brukes til flest mulig grener.

Link to comment
Share on other sites

Hva jeg søkte på får å få våpnet spiller jo ingen rolle for hva jeg kan bruke det til. Mener du det er verboten å søke på et våpen til felt og så bruke det til praktisk?

Så lenge du ikke bruker det til felt, og sekundært til praktisk er det litt drøyt ja.

Se forøvrig teksten på skjemaet angående underskriften din...

Link to comment
Share on other sites

Tja... det er da ingen ting som hindrer deg å skyte felt med en G30... men om den er direkt burkelig til det er nå noe annet. Men... om du nå tar til vettet og kjøpper deg en 1911 i .45 og skyter felt med den, er det jo ingenting som skulle hindre deg i å søke OG få innvilget en G30 til sivilpistol 3 senere, saå sant du har litt aktivitet og er medlem av både NSF og NFPS. (kjøper du derimot g30 nå, kan du nok skyte en hvot pinn etter en 1911...)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Om ikke jeg husker helt feil så vant Morten Kløv NM Standard i 1997 med sin Glock 21 (kal.45 med 13+1). Han konkurrerte mot flere som hadde betydlig høyere magasinkapasitet, skyttere med Para 40/45, Springfield 45, Bul 45 og mange Glockér i 40. Høy magasinkapasitet er selvfølgelig bra, men ikke et must...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

har en mp45 og bruker den i praltiskskyting. funker som snus. vel e det bare 10 i magasinet, men høy morrofaktor allikavel. trur at winge hadde et kit for praktiskskyttere i mp. hylster to magasiner og mer til... absolutt et godt alternativ. ikke uten grunn at mp-en ble kåret til handgun of the year i 2007. når dette er sagt kjenner jeg ikke til de andre gønneran nevnt ovenfor, men er bare strålende fornøyd med min smith

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...