Jump to content

hunden er begynt å pisse inne..


Roy

Recommended Posts

hei, passet min svigermors dvergsnauser i 14 dager for 4 uker siden..det er ei tispe.. men merket fort at min elghund hanne begynte å pisse på to bestemte plasser.. dette har han fortsatt med etter at snausern er levert tilbake.. har prøvd å vaske godt med klor o.l uten hell..

 

Noen som har hatt et lignende problem? har små barn og er vell i utgangspunktet meget ubehagelig. ikke gøy å våkne om mårran til den lukta forså å begynne å vaske.. ser på hunden at han har gjort noe galt.. urinveisinfeksjon?

 

På forrhånd takk..

Link to comment
Share on other sites

Markeringstrangen er oftast størst med det same hunden kjem på ein plass han ikkje har vore på ei stund. Eg ville passa på som ein smed dei første minuttane etter at hunden kom inn i rommet/huset. Etter ei stund avtek markeringstrangen.

 

Vasking hjelper neppe.

Link to comment
Share on other sites

Du sa i starten at det var spesielle plasser han tisset? Er det mulig å sperre eller gjøre disse plassene utilgjengelig for ham? Feks ved å sette noe oppå eller stenge døren?

Vi gjorde det med vår tispe når hun hadde laget seg tisseplass på teppe (riktig nok når hun var valp)....Det blir noe undelig plassering av sofa og stoler en stund, men det hjalp å bryte mønsteret hennes...

Men hvis det skjer på natten er det jo en viss fare for at han finner seg en annen plass.

Det fins selvtest for urinveisinfeksjon på apoteket som også kan brukes til hunder (har jeg lest), men er ikke UI sjelden hos hanndyr av alle kategorier?

 

Lykke til, Rypa

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...