Jump to content

På tur til Nordmarka, where too?


fredrik

Recommended Posts

Jeg kan ikke akkurat svare på hvor det er folketomt, spesiellt ikke på søndager. Lengst mulig vekk fra Holmenkollen er vel tipset hvis du skal bort fra folk på en søndag.

 

Men, har du tenkt å ta med fiskesaker? I Nordmarka, var det i alle fall for noen år tilbake lov å fiske også etter 15 sept så lenge man holder seg mer en 50m unna inn, og utos.

 

For noen år siden hadde jeg to kjappe turer samme uka, på denne årstia til et vann i Nordmarka.

Første turen fikk jeg en ørret på 1,4 kg, og neste turen gikk selvfølgelig til samme sted, med en kompis som var temmelig misstroisk til dette Oslofiskegreiene. Etter en time dro jeg opp en ørret på 2,25 kg..

 

Høstmeite i Nordmarka kan være fint. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tommelfingelregelen er enkel:

 

Skogsbilveier: *Masse* folk.

DNTs blå løyper: Nesten ikke en sjel.

 

En annen bra ting med blå løyper: du slipper masse av kondomsyklistene som ikke eier folkevett.

 

Jeg ville kanskje spurt på et mer dedikert forum som f.eks fjellforum.net for gode tips.

 

Personlig så heller jeg mot en tur fra Hakadals Verk til Romsås på søndagen, burde ta en 7 timer :)

 

Øystein

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...