Jump to content

Vedlikehold av hagle


Bullseye82

Recommended Posts

Denne lurer jeg også på litt.

:arrow: Hvor ofte?

:arrow: Hva man vedlikeholder? (løp, skjefte, mekanikk)

:arrow: Hvordan man vedlikeholder det (man vel ikke kjøpe butikkenes super-duper-mega-cleaning-pakker til 2.000,-? Olje = vanlig, fin låsolje?

:arrow: Jeg har skjønt en pipestokk er fint å investere i, for å få fjernet skitt innvendig i løpene. Stemmer? Tips til hvilken som er anbefalt?

 

Håper ikke dette er nøye forklart et annet sted på forumet, jeg har ikke sjekket denne gangen.

På forhånd mange takk for svar på spørsmål eller link til bedre viten :)

Link to comment
Share on other sites

Hei,

 

Jeg pleier å bruke våpenfett (grease egnet for våpen) på alle deler som har friksjonsflater. Bevegelige deler som ejektorer og slikt oljer jeg med egnet våpenolje (har brukt Remington Teflon Gun Oil og Beretta Gun Oil).

 

Dersom du søker etter Larry Potterfield på www.youtube.com så finner du mange artige videosnutter. Han er børsemaker hos Midway i USA og har en egen snutt om behandling/smøring av våpen (se under).

 

http://www.youtube.com/watch?v=ZnrgRjhHawM

 

Håper dette svarte på spørsmålet ditt :)

Link to comment
Share on other sites

er ikke lurt å bruke lås olje, 5-56 ol. pga den blir kornete når den blir "gammel" kjenner en låsesmed og han sa at mat olje o.l er det beste pga den ble ikke kornete. selv har jeg ikke prøvd dette. bruker gammel HVolje. hva den heter vet jeg ikke men funker som snus..

Link to comment
Share on other sites

:wink: Hvorfor ikke 'rive' på seg en grei våpenolje-spray? Matolje og 5-56 er sikkert bedre egnet til andre ting.

Biltema har denne her:

 

Våpenolje, spray

Rengjør, beskytter og smører. 150 ml.

Art nr 36-4520 Pris 49,90 kr

 

Greit å gi mekanismen en dusj etter bruk! (Sprayen kommer til over alt, ikke nødvendig å demontere.)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...