Jump to content

nye hylser kal12, hvor?


fabarm lion hunter

Recommended Posts

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Er også veldig interessert i en last med hylser, men har møtt på samme problem med ferdig primede hylser. Ikke bare gir det krøll med frakt, har ingen interesse av primere som ikke er i vanlig salg her på haugen.

 

Lipitor: Du sier Danmark, er det Østjysk Våpenhandel du sikter til?

Link to comment
Share on other sites

Er også veldig interessert i en last med hylser, men har møtt på samme problem med ferdig primede hylser. Ikke bare gir det krøll med frakt, har ingen interesse av primere som ikke er i vanlig salg her på haugen.

 

Lipitor: Du sier Danmark, er det Østjysk Våpenhandel du sikter til?

 

Østjysk stemmer. Skal riktignok til Legoland mot våren men ikke lyst til å og kjøre over grensa med tennhetter i bilen.

 

Har prøvd epost til Cheddite og Fiocchi selv uten engang å få svar. Disse oppgir unprimed hylser som salgsvare på sidene sine. Fiocchi UK svarer heller ikke.

 

Hadde passa bra med en batch 3' hylser for min del.

 

-L-

Link to comment
Share on other sites

Ser ut til at det ordner seg for min del, fikk nettopp tilbud av en Kammerat om å overta 200 Gyttorp til en fin pris. Det er en grei start, hylsene burde jo tåle noen omladninger så da har jeg for en liten stund. Da mangler jeg bare forladninger og hagl, VP 65 må vel være en kurrant sak for stål? Riktignok bare 32g, men jeg vil heller ofre noen hagl for å få plass til nok krutt.

Link to comment
Share on other sites

Det er enda billigere å plukke engangsskutte hylser gratis på banen, men i begge tilfeller er man da begrenset til stjernekrymp. Det er greit nok for tyngre materialer eller lette ladninger med stål, men til jaktladninger med stål blir det veldig liten plass i hylsa. Uskutte hylser gir mulighet for rullekrymp som gir bedre utnyttelse av hylsa og dermed plass til en større ladning saktebrennende krutt.

Link to comment
Share on other sites

Ja og nei. Brettene svekker plasten så den sprekker ved rulling, så hylsa må trimmes ned noe. Hvor mye må man selv forske ut, men en 2-3mm er nok absolutt minimum. Dette reduserer tilgjengelig kapasitet noe, men siden rullekrymp gir mer kapasitet ender man kanskje litt i pluss likevel. Jeg har ikke prøvd dette i noen nevneverdig grad enda, og siden jeg nå har fått tak i fabrikknye hylser kommer jeg nok til å prioritere utvikling av data for de.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...