Jump to content

skuddpremie på rev


chrissi504

Recommended Posts

det er litt forskjellig fra kommune til kommune, noen har og noen har ikke skuddpremie på rev! Jeg har hørt at i Finnmark er det 1000kr for reven( grunnen til at den så høy er jo selvfølgelig for å ta vekk mye av rødreven, så sølvreven skal komme til).

 

???????du mener da vell fjellrev?sølvrev i vill tillstand er bare sorte individer av rødrev,som har sine sorte aner fra pelsdyrnæringen fra gamle dager.

Link to comment
Share on other sites

... her på Varangerhalvøya har vi altså kr 800,- i "skuddpremie" på rødreven, bare sånn får¨å få fram rett tall. Grunnen til den gode prisen er at det ikke er kommunen som gir skuddpremie, men UiT (ja?) som kjøper reven. Brukes til forskning, samt dette med fjellreven som jo er den viktigste grunnen...

Link to comment
Share on other sites

det er litt forskjellig fra kommune til kommune, noen har og noen har ikke skuddpremie på rev! Jeg har hørt at i Finnmark er det 1000kr for reven( grunnen til at den så høy er jo selvfølgelig for å ta vekk mye av rødreven, så sølvreven skal komme til).

 

???????du mener da vell fjellrev?sølvrev i vill tillstand er bare sorte individer av rødrev,som har sine sorte aner fra pelsdyrnæringen fra gamle dager.

 

 

Hehe, mener fjellrev!

Link to comment
Share on other sites

Hvilken kommune har 600 kroner?

 

Kvæfjord, altså nabokommunen har 5-600 kr pr rev.... så var det noen som snakket om flere her i området... husker ikke i farta, men kan sjekke...

 

Akkurat, men det skjønner jeg godt, er en del skabbrev som tusler rundt på andre siden, noe vi heldigvis ikke har på Langøya, og har ikke hørt om tilfeller på Hinnøya på flere år.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...