chrissi504 Posted September 13, 2009 Share Posted September 13, 2009 har hørt at det er 700kr i skuddpremie på rev. er det noen som vet om det stemmer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikkel Posted September 13, 2009 Share Posted September 13, 2009 Kommer helt an på hvor i landet det er. De fleste steder er det nok desverre ingen skuddpremie. Men noen kommuner har skuddpremie på rev. Har ikke hørt om såpass høye skuddpremier som 700 kr, men skal ikke si at det ikke kan forekomme. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ole Jørgen Posted September 17, 2009 Share Posted September 17, 2009 det er litt forskjellig fra kommune til kommune, noen har og noen har ikke skuddpremie på rev! Jeg har hørt at i Finnmark er det 1000kr for reven( grunnen til at den så høy er jo selvfølgelig for å ta vekk mye av rødreven, så sølvreven skal komme til). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
v-max Posted September 17, 2009 Share Posted September 17, 2009 det er litt forskjellig fra kommune til kommune, noen har og noen har ikke skuddpremie på rev! Jeg har hørt at i Finnmark er det 1000kr for reven( grunnen til at den så høy er jo selvfølgelig for å ta vekk mye av rødreven, så sølvreven skal komme til). ???????du mener da vell fjellrev?sølvrev i vill tillstand er bare sorte individer av rødrev,som har sine sorte aner fra pelsdyrnæringen fra gamle dager. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xprez Posted September 17, 2009 Share Posted September 17, 2009 Noen av våre kommuner her i området (vesterålen) har opp mot 600 kr pr rev... Men som de andre skriver, så er det veldig forskjellig i forhold til hvor du er i landet... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vkil Posted September 18, 2009 Share Posted September 18, 2009 ... her på Varangerhalvøya har vi altså kr 800,- i "skuddpremie" på rødreven, bare sånn får¨å få fram rett tall. Grunnen til den gode prisen er at det ikke er kommunen som gir skuddpremie, men UiT (ja?) som kjøper reven. Brukes til forskning, samt dette med fjellreven som jo er den viktigste grunnen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Polar Posted September 19, 2009 Share Posted September 19, 2009 Noen av våre kommuner her i området (vesterålen) har opp mot 600 kr pr rev... Men som de andre skriver, så er det veldig forskjellig i forhold til hvor du er i landet... Hvilken kommune har 600 kroner? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kermitt Posted September 19, 2009 Share Posted September 19, 2009 her har ikke kommunen noe skuddpremie ordning. men noen grunneierlag har. blant annet skatval grunneierlag har 200kr pr rev. tjener fort inn jaktkortet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xprez Posted September 19, 2009 Share Posted September 19, 2009 Hvilken kommune har 600 kroner? Kvæfjord, altså nabokommunen har 5-600 kr pr rev.... så var det noen som snakket om flere her i området... husker ikke i farta, men kan sjekke... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ole Jørgen Posted September 20, 2009 Share Posted September 20, 2009 det er litt forskjellig fra kommune til kommune, noen har og noen har ikke skuddpremie på rev! Jeg har hørt at i Finnmark er det 1000kr for reven( grunnen til at den så høy er jo selvfølgelig for å ta vekk mye av rødreven, så sølvreven skal komme til). ???????du mener da vell fjellrev?sølvrev i vill tillstand er bare sorte individer av rødrev,som har sine sorte aner fra pelsdyrnæringen fra gamle dager. Hehe, mener fjellrev! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Polar Posted September 20, 2009 Share Posted September 20, 2009 Hvilken kommune har 600 kroner? Kvæfjord, altså nabokommunen har 5-600 kr pr rev.... så var det noen som snakket om flere her i området... husker ikke i farta, men kan sjekke... Akkurat, men det skjønner jeg godt, er en del skabbrev som tusler rundt på andre siden, noe vi heldigvis ikke har på Langøya, og har ikke hørt om tilfeller på Hinnøya på flere år. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xprez Posted September 20, 2009 Share Posted September 20, 2009 Er faktisk denne siden av kvæfjord jeg mener. Der jeg er fra......GUllesfjord, Gombogen osv... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts