Jump to content

magnumskyting


Geir Småvik

Recommended Posts

Jeg bor i Buskerud, og i vår krets er det slik at arrangører tilbyr skytterne å få skyte alle grener. Jeg synes selv det er bra, da skytterne får mulighet til å skyte med de våpen de ønsker den aktuelle dagen. Man går da i blandede lag, men magnum skytes på egen kommando, med lengre skytetid.

 

Setter denne muligheten høyere enn å få skyte "skreddersydd" magnumløype.

Link to comment
Share on other sites

Tanken er god og støttes fullt ut. Problemet er at ingen arrangører gidder å sette i gang for at 20 skyttere skal skyte 2 runder når de heller kan få 100 skyttere til å skyte 3-4 og kanskje helt opp til 8 runder. For skytterne her nede som arrangerer stevner skyter faktisk i mange tilfeller ALLE øvelsene :-)

 

Men ser vi på NM møter vi samme løyper i Magnum som vi gjør i de andre løypene (ref Larvik)....så vi burde vel heller begynne der ;-)

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner at klubbene tenker profitt ,det er jo det enkleste.Synes imidlertid at spesialfelt og magnumfelt er i ferd med å ødelegges med denne metoden å arrangere på,for nå er jo all feltskyting samla under kategori:FRIMERKESKYTING i skogen.Det er dette jeg hadde ønsket skulle forandre seg.Det enkleste er ofte det nest beste! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hei, Geir.

Du er velkommen til Verdal og Tromsdalen den 20. september. Her blir det FMR og Mag 1+2.

Vi har ei helt ny løype i år, og den er vi sikker på vil falle i smak.

Vi har ikke helt egen løype for magnum, men:

Vi sender ut egne magnumlag, og

på en del av standplassene utelates noen av de minste målene/figurene på kort avstand, og vi setter inn egne "magnummål" som er større og på lengre avstand.

 

Velkommen :-)

Link to comment
Share on other sites

Tror nok C.Patron er inne på noe essensielt; man må ha plass for å kunne strekke holdene litt.

 

På de fleste feltstevner jeg er på er det forholdsvis begrenset mulighet til å tilby avstander på 40 - 100 meter. Arrangøren klarer kanskje dette på 1 eller 2 standplasser.... Sett ut fra det mener jeg det er viktigere å kunne tilby skytterne mulighet til å skyte magnum fremfor å ikke få skutt det i det hele tatt.

Kall det gjerne det "nest beste", men sammenholdt med å faktisk ha mulighet til å skyte i det hele tatt (og samtidig gi arrangørklubben mulighet til å tjene penger på sin dugnadsaktivitet også) mener jeg dette veier tyngre. Jeg tror en effekt av slik stevneavvikling er at flere og flere blir introdusert for grenen, og derfor kan virke rekrutterende også. Tilgjengeligheten på å kunne skyte magnum er ihvertfall stor i vår krets.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...