Wolfram Posted September 8, 2009 Share Posted September 8, 2009 Har en salong hvor gjengene ikke er i senter, er snakk om 1-1,5mm. Vil dette ha noe å si for presisjonen? Har fyrt av et par skudd i bakken og det virker ikke som om kulene tar i demperen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
evert Posted September 8, 2009 Share Posted September 8, 2009 om du ikke subber demperen går det antagelig bra. test presisjon før du konkluderer. har selv en fabrikkgjenget CZ452 som er skeiv, men med kun 4 moduler på A-tecdemperen går det meget bra. bruker jeg demperen i sin fulle lengde slå kula borti. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morten Vinje Posted September 8, 2009 Share Posted September 8, 2009 Mener du at gjengepartiet eksentrisk med løpsaksen - altså at de er parallelle, men ligger utenfor senteraksen, eller er de skjeve - altså i vinkel på løpsaksen? Ganske mange løp, spesielt på våpen i .22lr har ujevn godstykkelse rundt senteraksen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wolfram Posted September 8, 2009 Author Share Posted September 8, 2009 LItt av begge. Er ikke helt parallelle, godstykkelsen er litt ujevn og gjengene er ca 1mm feil i forhold til senter av godset. Skal teste til torsdag med og uten demper. Uten vil det vel ikke påvirke løpet noe mer en f.eks. et siktekorn vil det vel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wolfram Posted September 10, 2009 Author Share Posted September 10, 2009 Fikk ikke testet i dag fordi et annet problem oppsto. Holder på å montere picatinny skinne så jeg kan ha på kikkert nå som de åpne siktene er borte. Sleit noe vilt med å få borra opp løpet (brukte 5-6bor) der montasjeskruene skal stå, og nå når jeg prøver å gjenge opp får ikke gjengetappen tak. Gått gjennom 2 tapper nå (biltema), men de blir bare slitt runde når jeg prøver å gjenge på salongen. Har aldri hatt dette problemet før når jeg har gjenga andre ting. Er det spesialtapper som er ment til dette? Er forøvrig en husqvarna mod55 med oktagonalt løp, tiltenkt å være sekkebørse det er snakk om. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fulmen Posted September 10, 2009 Share Posted September 10, 2009 *grøsse* Biltemas gjengetapper er moderat egnet til plast og andre bløte materialer som skumplast og tyggis. Du bruker ikke slikt verktøy på ting som er verdt noe. Stikk innom en sjappe ala Tools og kjøp gjengebor og tapp for rustfritt (blå merking) av skikkelig kvalitet (jeg har pleid å bruke Guhring), du vil få en aha-opplevelse av religiøse dimensjoner. Det koster riktignok noen kroner ekstra, men et slikt sett har du i mange år om du er forsiktig med det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts