Jump to content

Gjenger som ikke er sentrert


Wolfram

Recommended Posts

Fikk ikke testet i dag fordi et annet problem oppsto. Holder på å montere picatinny skinne så jeg kan ha på kikkert nå som de åpne siktene er borte. Sleit noe vilt med å få borra opp løpet (brukte 5-6bor) der montasjeskruene skal stå, og nå når jeg prøver å gjenge opp får ikke gjengetappen tak. Gått gjennom 2 tapper nå (biltema), men de blir bare slitt runde når jeg prøver å gjenge på salongen. Har aldri hatt dette problemet før når jeg har gjenga andre ting. Er det spesialtapper som er ment til dette?

Er forøvrig en husqvarna mod55 med oktagonalt løp, tiltenkt å være sekkebørse det er snakk om.

Link to comment
Share on other sites

*grøsse*

 

Biltemas gjengetapper er moderat egnet til plast og andre bløte materialer som skumplast og tyggis. Du bruker ikke slikt verktøy på ting som er verdt noe.

 

Stikk innom en sjappe ala Tools og kjøp gjengebor og tapp for rustfritt (blå merking) av skikkelig kvalitet (jeg har pleid å bruke Guhring), du vil få en aha-opplevelse av religiøse dimensjoner. Det koster riktignok noen kroner ekstra, men et slikt sett har du i mange år om du er forsiktig med det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...