hoppalong Posted September 6, 2009 Share Posted September 6, 2009 Jakter hjort på vestlandet i eit område som dessverre er "forpestet" med flått. Har etter hver tur i skogen måtte fjerne flått fra jakt klærne, og på det meste har eg fjernet ca 50 flått fra buksa. Har passet på og tette til anklene og ermene på jakken slik at flåtten ikkje har fått tilkomst til hud, men alikevell er det nokon som har trengt gjennom og bitt seg fast.. Kva skal eg smøre/spraye på klærne som forhindrer dette? og som samtidig ikkje skremmer vekk all hjorten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gledesdreper Posted September 6, 2009 Share Posted September 6, 2009 Dugelig med myggspray som inneholder 19% DEET, spis hvitløk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bukke Posted September 6, 2009 Share Posted September 6, 2009 Hvitløk? Tja...vet ikke om det har hjulpet meg så mye akkurat. Jakter i et tilsvarende område, Hopalong. Bruker store doser med "Autan", som ser ut til å ha best effekt, av det jeg har prøvd. Autan får du også på sprayflaske. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
x-force Posted September 6, 2009 Share Posted September 6, 2009 Amrikanske forsvaret bruker dette stoffet på uniformene sine. Skal vist fungere over heile verden. http://www.basspro.com/webapp/wcs/store ... rchResults Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
C.E.A. Posted September 6, 2009 Share Posted September 6, 2009 Her en som fant en løsning, verd å forsøke: http://www.bukkejegeren.no/diverse.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoppalong Posted September 6, 2009 Author Share Posted September 6, 2009 Hvordan lukter Autan? kan denne sprayes på klærne? har vurdert Radar Maur spray før, men det lukter sterkt av "gamle erik".. tviler på det er en god kombinasjon med smygjakt etter hjort.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts