Jump to content

Nytt bekjentskap i våpenskapet


Ulken

Recommended Posts

I går dukket det opp en ny venninne i våpenskapet. :D

 

En nummerlik Lee Enfield No 1, MK III fra 1918, produsert hos BSA.

 

Den gamle damen har de siste 30 årene vært oppbevart på loftet hos en kompis, det er en arv etter hans far som har hatt den siden krigen. Kompisen lurte på om ikke det kunne være fornuftig å gi bort børsa til meg i stedenfor at den stod å støvet ned på loftet, noe jeg jo var helt enig med ham i, så en en søknad om erhverv ble levert til Romerike Politikammer, og i går skiftet damen eier.

 

I går kveld ble hun pusset og stelt litt med, og fremstår i god stand.

 

Spørsmålet er om det er noen betenkeligheter med å ta henne med på skytebanen og prøve noen skudd med henne?

 

Hun lades jo med .303 British, er det gjengs hyllevare rundt omkring, eller er det vanskelig å få tak i ammunisjon til henne?

 

Tanken er at hun skal få et nytt liv som dekorasjon på veggen hjemme, og da kunne det jo vært moro å ha en bajonett å sette på henne, så hvis noen har en bajonett de vil selge meg til en fornuftig pris, så skrik ut. Er også på jakt etter den originale messing-oljeflaska som skal være i kolben.

 

mvh

Ulken

Link to comment
Share on other sites

Hvis du noensinne plomberer den

kommer en forbannelse til å hvile over deg.

 

Seriøst, aldri plomber den, selg den til meg istedet.

 

Nei Gud fri og bevare meg, jeg har da ikke tenkt å ødelegge henne, hun er da alt for flott til det. :shock:

Med sluttstykket trygt innelåst i våpenskapet, kan hun jo henge på veggen. Og jeg har jo også tenkt å ha henne med ut og koseskyte litt med henne en gang i mellom. :D

 

Har hørt stygge rykter om spikerhelvete, og dit vil man jo ikke :evil:

 

Mvh

Ulken

Link to comment
Share on other sites

Sannes Våpen&ammunisjon på Åndalsnes har .303 vet jeg. Er faktisk noen som bruker disse på elgjakt enda. Har ei jeg også. Har kun prøvd å skyte noen eldre helmantel med den. Skal kjøpe meg ei eske med blyspiss til høsten. Åpne sikter, men ok som en nødløsning om hovedvåpenet streiker.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...