Target Posted September 4, 2009 Share Posted September 4, 2009 Kona har en smekker Ugarte kal 20, ekte sidelås og engelsk sjefte med pent treverk. Problemet er at kolben er altfor lav. Er det en grei bøssemakerjobb å bygge opp kolben med tre (ikke sånne tre på greier), og slik at det vil se ok ut? Hvis så, kan noen anbefale en kompetent stokkmaker i rimelig nærhet fra Vestfold? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spitfire Posted September 4, 2009 Share Posted September 4, 2009 Jeg ville forespurt Vågsland Våpen i Drangedal v/Per Arne om jeg var deg. Han er meget dyktig med skjefter og ok prismessig. Pga oppdragsmengden må man dog påregne ventetid. Lykke til. Hilsen Kristoffer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olaf Posted September 4, 2009 Share Posted September 4, 2009 Dra til en børsemaker og få dem til å lage en justerbar kolbe, burde være en grei jobb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raudnakke Posted September 4, 2009 Share Posted September 4, 2009 Jobben er ikke vanskelig når de nye målene er bestemt... Er dog enig i at en bør velge en børsemaker med kompetanse på trearbeide. Å sette på en justerbar kolbeforhøyer vil ødelegge hele estetikken, og den er viktig på et slikt våpen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olaf Posted September 4, 2009 Share Posted September 4, 2009 Jobben er ikke vanskelig når de nye målene er bestemt... Er dog enig i at en bør velge en børsemaker med kompetanse på trearbeide.Å sette på en justerbar kolbeforhøyer vil ødelegge hele estetikken, og den er viktig på et slikt våpen. Beklager, leste litt for fort. Fikk ikke med meg at det var ei "pen" hagle.. Da blir det mer som raudnakke sier! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Target Posted September 4, 2009 Author Share Posted September 4, 2009 Takker for gode svar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 4, 2009 Share Posted September 4, 2009 Det finnes også en mulighet med slike kolbeforhøyere i lær. Jeg har brukt det på to av mine hagler og det fungerer perfekt. Fester den bare med tape, da er det greit å få den av om det skulle være nødvendig. Koster maks 200 kroner og man får dem i 3 størrelser (les; høyder). Kjøpte mine på henholdsvis Intersport i Bogstadveien og på Jaktdepotet i Drammen. På denne måten bevarer man haglen originale utseende hvis man skal selge den senere, pluss at det ikke har så mye å si for balansen. Vekten blir ikke økt på samme måte som en tillaget justerbar kolbe. Kan virkelig anefales. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts