Jump to content

Lav kolbe - hva kan gjøres?


Target

Recommended Posts

Kona har en smekker Ugarte kal 20, ekte sidelås og engelsk sjefte med pent treverk. Problemet er at kolben er altfor lav. Er det en grei bøssemakerjobb å bygge opp kolben med tre (ikke sånne tre på greier), og slik at det vil se ok ut?

 

Hvis så, kan noen anbefale en kompetent stokkmaker i rimelig nærhet fra Vestfold?

Link to comment
Share on other sites

Jobben er ikke vanskelig når de nye målene er bestemt... Er dog enig i at en bør velge en børsemaker med kompetanse på trearbeide.

Å sette på en justerbar kolbeforhøyer vil ødelegge hele estetikken, og den er viktig på et slikt våpen.

 

 

Beklager, leste litt for fort. :oops: Fikk ikke med meg at det var ei "pen" hagle.. Da blir det mer som raudnakke sier!

Link to comment
Share on other sites

Det finnes også en mulighet med slike kolbeforhøyere i lær. Jeg har brukt det på to av mine hagler og det fungerer perfekt. Fester den bare med tape, da er det greit å få den av om det skulle være nødvendig. Koster maks 200 kroner og man får dem i 3 størrelser (les; høyder). Kjøpte mine på henholdsvis Intersport i Bogstadveien og på Jaktdepotet i Drammen. På denne måten bevarer man haglen originale utseende hvis man skal selge den senere, pluss at det ikke har så mye å si for balansen. Vekten blir ikke økt på samme måte som en tillaget justerbar kolbe.

Kan virkelig anefales.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...