Jump to content

Jemthundvalper?


bindalingen

Recommended Posts

Guest graahund

Jeg vet ikke sikkert, men jeg tror jemtfolket har egen klubb ala Norsk elghundklubb. Ta kontakt med Norsk kennel klubb så får du vite det. Da får du sikkert mye oplysninger fra spesialklubben hvem som har eller venter valper.

Link to comment
Share on other sites

Du kan se på www.jamthundklubben.nu Eller ta kontakt med norske avelsrådet som du finner på sidene til www.elghundforbundet.no

Ellers så vil jeg anbefale deg å vente til desember, da erfaringsvis de fleste som har bra hunder ønsker å bruke dem på jakt, og derfor er nok andelen "dritkull" større på denne tida her. Noe jeg tror henger sammen med at slike kull gjerne ikke er så lette å selge på den tida da de fleste har valper å selge! Selvfølgelig finnes det hederlige unntak, men du bør absolutt være på vakt og sjekke foreldrene nøye før du bestemmer deg. Er dette første jämt for deg så vil jeg absolutt anbefale å ta en prat med avelsrådet før du bestemmer deg, dei kan ihvertfall hjelpe deg over dei verste fallgrubene.

 

Lykke til :D

 

Mvh tulling

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

hei. Jeg har sendt en mail til elghundforbundet og venter på svar om "godkjenning " på parring. det er ikke avklart 100% med hannhundeier ennå men alt tyder på at dette vil skje. Ring meg på tlf 93282301 for mere info.

Parring vil skje ca mars\April

 

P.S : Selges kun til folk jeg "liker".

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...