Jump to content

Anbefaling av hagle


Eiesaren

Recommended Posts

Skal kjøpe første hagle mi nå men usikker på hva jeg skal kjøpe.

Hva anbefaler dere? Skal brukes på and, rype, hare osv..

Fått tips om benelli supernova men er litt usikker.

og hva som anbefales av halv automat, pumphagle eller o/u?

 

Nå har jeg skutt litt med alt og vil påstå av O/U eller S/S er smak og behag. Halvauto er også veldig kjekt, og med mindre du har veldig dårlig råd så ville jeg ikke vurdert pumpe..

 

O/U er det jeg foretrekker, da blir jeg bedre skytter føler jeg og blir mer fokusetrt på å treffe en å bare skyte fordi jeg vet at havautoen er full av haggel.

 

Merke er no også litt på hva du vil bruke selv.

 

gå på www.xxl.no søk på hagle og se ka du finner til en pris som passer deg. Også googler du merket og ser igjen om noen andre seller den haglen billigere. sjekk også brukt våpen på www.jaktogfriluft.no Jeg var der oppe senest i dag, og de har veldig bra brukt utvalg i O/U og Halvauto.

Link to comment
Share on other sites

Remington 870 pumpehagle er sykt driftsikker og solid. Vil aldri gi deg klikk eller ladeproblemer og følger deg nok til graven dersom du tar vare på den :wink: Man har ikke lov å ha "en halvauto full av haggel" eller en pumpe for den del, det er vel 2 skudd som teller uansett våpentype..

Auto gir jo mindre rekyl men på jakt er vel ikke det så viktig? Koster ca 4000 i 12/89.

Link to comment
Share on other sites

Tror nok det lureste er om du bestemmer deg for halvauto, pumpe eller brytehagle først og så ber om anbefaling innenfor det valget og din økonomiske ramme :wink:

 

Hadde du spurt meg som er allergiker på pumpe/halvauto ville du få beskjed om å styre klar av disse sjelløse kontrapsjonene og kjøpe deg en klassisk sideligger med en gang 8)

 

Hadde du derimot spurt meg om hva jeg anbefalte av Yildiz og Benelli hadde jeg svart at jeg ikke har erfaring sjøl, men at de fleste jeg skyter sammen som bruker halvauto nok hadde anbefalt Benellie'en. :D

Link to comment
Share on other sites

Remington 870 pumpehagle er sykt driftsikker og solid. Vil aldri gi deg klikk eller ladeproblemer og følger deg nok til graven dersom du tar vare på den :wink: Man har ikke lov å ha "en halvauto full av haggel" eller en pumpe for den del, det er vel 2 skudd som teller uansett våpentype..

Auto gir jo mindre rekyl men på jakt er vel ikke det så viktig? Koster ca 4000 i 12/89.

 

 

mye som ikek er lov gutten min, men det er utrolig hva som finnes der ute av jegere uansett.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...