Guest graahund Posted September 3, 2009 Share Posted September 3, 2009 Plutselig fosvant aa og en bokstav til. F[r bare opp noen rare tegn. Noen som har et forslag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grimm Posted September 3, 2009 Share Posted September 3, 2009 Du har slått på Num Lock. Trykk en gang til på Num Lock eller Num for å slå av. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jerognal Posted September 3, 2009 Share Posted September 3, 2009 Vært innom egenskaper og sjekket språkvalget ditt? Om æøå mangler er det problemet... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest graahund Posted September 3, 2009 Share Posted September 3, 2009 F[r ikke dette til og funke om jeg trykker aldri s[ mye p[ numlock. Tror jeg b;r investere i et nytt tastatur. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest graahund Posted September 3, 2009 Share Posted September 3, 2009 Vært innom egenskaper og sjekket språkvalget ditt?Om æøå mangler er det problemet... Hvordan gj;r jeg det da. Sp;rsm[lstegnet virker heller ikke. Forbanna dritt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sako 30-06 Posted September 3, 2009 Share Posted September 3, 2009 Problem: PC'en din tror at du har et amerikansk (US) tastatur koblet på PC'en. Det kan skje hvis en eller annen tastekombinasjon, vanligvis ++ er satt opp som tastekombinasjon for å bytte tastaturlayout. Hvis du tilfeldigvis holder inne de tre knappene samtidig, sier PC'en: Amerikansk tastatur? Sir! yes, sir! og legger [ på "ø"-tastenen, \ på "<"-tasten og annen moro. Løsning: Trykk ++ samtidig. Hvis dette ikke hjelper: Kontrollpanel -> Språk og regionale innstillinger | "Språk"-fanen -> Detaljer | Velg norsk som inputspråk Sjøl bruker jeg engelsk XP og kontrollpanelet i "Classic mode", sjekk med noen som har din versjon av Windows for nøyaktig betegnelse på kommandoene PS: Når du er inne i kontrollpanelet, kan du godt fjerne (slette) amerikansk tastaturlayout fra lista over inputspråk. Det legges inn automagisk under installasjonen og gjør ingen nytte hvis du ikke bruker amerikansk tastatur. Det gjør jeg aldri, så jeg har fjernet US tastatur fra den lista. Én ting mindre å irritere seg over... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
300kongen Posted September 3, 2009 Share Posted September 3, 2009 Du skifter raskt mellom dette med å trykke alt-shift (begge nede på en gang). Da skifter du mellom norsk og engelsk tastatur. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest graahund Posted September 3, 2009 Share Posted September 3, 2009 Sako, du er en knupp. Jeg fikk det til og funke æøå? Nb. skal du ha de patronene ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sako 30-06 Posted September 3, 2009 Share Posted September 3, 2009 Nb. skal du ha de patronene ?Jatakk, veldig gjerne. Er bare litt treg i avtrekket... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest graahund Posted September 3, 2009 Share Posted September 3, 2009 Den er grei, bare send konvolutten du så får du dem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts