Jump to content

Tikka T3 Super Varmint 6,5x55


ChrR

Recommended Posts

Børsa er bra:-) jeg vil si at den kan sammenlignes med Sauer presisjonsmessig... men kvalitetsmessig er det forskjell, dvs at det er for mye plast rundt om kring til at den er like "slitesterk" som en sauer. En annen ting er at du får ikke en som eier Sauer til å si at presisjonen er like bra :-)

Link to comment
Share on other sites

Joda, jeg eier en Sauer 200 STR (skyter DFS bane), og har eiet en Sauer 202. Jeg vil si at presisjonen i min Tikka T3 Super varmint går utenpå begge.

 

Så det er ihvertfall èn....... :wink:

Men det er godt mulig jeg er i mindretall...

 

Når det gjelder plast, er jeg helt enig når det kommer til magasin. At stokken er i plast er smak og behag. Ellers er det noe mer rett pistolgrep på Tikka T3. Noe jeg merket meg ved overgangen. Den kan bli noe framtung, spesielt med demper. Litt avhengig av hvilken demper man velger, selvfølgelig. Sauer 202 har ett mye smalere forskjefte, og jeg liker noe bredere som på tikka T3 SV. Men igjen, smaken er som baken.

 

Presisjonen derimot, vil jeg si er på høyde med Sauer.

 

Mvh Dagl

Link to comment
Share on other sites

eg har nett kjøpt meg super varmint i 6,5*55. er stor fornøyd, fantastisk presisjon rett utav eska, kjempe godt avtrekk. knall å skyte med, masse våpen for pengene :) har og hatt ei super varmint i cal223, og denne og hadde topp presisjon. mangen eg kjenne har både super varmint og vanleg varmint i forskjellige kaliber, og alle er stor fornøyde og alle har topp presisjon rett utav eska :) har ingen kjennskap til sauer, men desse er vel ein god del dyrere, er sikker på at du iallefal ikkje får bedre presisjon i sauer.

 

at de er masse plast på dei kommer sikkert noen fleire til å klage på, men de er ingenting i veien med at de er masse plast. har aldri hatt problem med verken plasten eller magasin. :D

 

løp å kjøp :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner ikke vitsen med å kjøpe en super varmint og bytte ut stokken men en kkc.

Stokken til SV. er bra den har justerbar kinstøtte og det er det ikke mange rifler som har fra fabrikk.

Hvis du vil ha en kkc stokk så kjøp en eller annen låsekasse og pipe og få en børsis til å skru det sammen, så har du noe som er tøft, bra og du kan skryte om, til samme prisen som en plast tikka med KKC stokk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...