Jump to content

DSR-1 prisetterlysing!


Marc-X

Recommended Posts

Hepp!

 

Jeg sitter og søker etter en antydning til pris på en DSR-1.

Det enaste jeg funnet er en pris oppgitt i bladet "Visier" fra 2003.

Denne prisen er €8500 for "grunnpakke" inkl kikkert S&B PMII, samt €3000 for kaliberkonvertering...

 

Er det noen som har ett mer "aktuell" pris for rifle + kaliberkonvertering?

 

Ønskeligt er en rifle i kal .338LM + kaliberkonvertering .308

 

 

///M

Link to comment
Share on other sites

Gikk akkurat en demobrukt en fra Scanarms i .338 med .38 konv, hensholdt 6-24x72 orig demper og koffert, Tror den gikk for 100knok

 

/D

 

"Demobrukt" :)

Stivt pris!

 

Vad var nypriset for denne "pakken"?

Noen susning om vad rifle + konvertering koster?

 

 

///M

Link to comment
Share on other sites

Scanarms sin nypris på hele pakken lå vel på rundt 150K hvis jeg husker rett. Den ble av mange karakterisert som vel høy.

Den bestod av rifle i cal 338LM med to magasiner og Hensoldt 6-24X72 i tiltet montasje,ekstra løp i 308W med ekstra sluttstykke og to magasiner ,supressor som kan brukes for begge kaliber, bæresele og Pelikankoffert med skreddersydd foam.

Våpenet er bygget for ekstrem presisjon, det koster og du kan nok ikke vente å få noen tilbudspriser her.

Har skutt DSR i begge konfigurasjoner og kan vel nesten gå god for fabrikkens påstander. De største bakdelene er høy pris og høy vekt og lang leveringstid.

Prisen i Euro fra 2003 som du nevner vil vel komme på ca 120K med toll og mva.

Det er vanskelig å finne priser på webben på disse riflene, det er som regel pris på forespørsel.

Etter hva jeg forstår og av grunner jeg ikke vil kommentere her så er vel Scanarms ikke lenger å betrakte som norsk representant for fabrikken.

Link to comment
Share on other sites

Ikke for å tømme bensin på feil bål her, men å svi av 100.000kr + på ei børse? Hva gjør den som en TRG-22 ikke klarer i en normal gubbes never? Da har du 70-80K igjen å svi av på jakt i Afrika og Alaska...

 

Tror inte TRG22 helt går at sammenlikne med DSR-1.

TRG er ikke ei "Bullpup" hvilket er ønskeligt grunnet totallengden på våpnet.

Kan du konvertere en TRG22 / 42 med et enkelt løpsskift?

 

Ellers er jeg enig i at DSR-1 koster 50.000.- mer en det jeg har lust at betale. Nå er nok ikke siste ord sagt i denne saken, men det drøjer ei stund før det ligger en DSR-1 i posten på tur hjem til meg.

 

Eg er enig i at 100.000.- penger er MYE for ei SIMPEL børse, men det er 50.000.- og... egentligen er disse ikke vert stort mer en maks 30.000.- når en ser på hur komponenterne er lagede. (CNC-maskinert og aluprofiler).

 

For øvrig ligger nok ei AIAW nermere hjertet mit en ei TRG22 / 42

 

 

 

///M

Link to comment
Share on other sites

Ikke for å tømme bensin på feil bål her, men å svi av 100.000kr + på ei børse? Hva gjør den som en TRG-22 ikke klarer i en normal gubbes never? Da har du 70-80K igjen å svi av på jakt i Afrika og Alaska...

 

Grei pris, dette....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...