Jump to content

hva slags lyddemper skal man kjøpe


Gluggen

Recommended Posts

Hei

Eg har Lakelander 270 win med ein hausken standard demper, og er godt nøgd.

Men om du skal velge Hausken, A-Tec, Alm osv kan eg ikkje gje deg noko godt råd om, det er vel det same som om du skal kjøpe bil.

Ford, Opel, Nissan osv dei gjer jobben like godt, får deg frå A til B.

 

Bjørn

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en sauer med 9,3x62. Jeg hørte med petter(børsemaker) på jakt og friluft. Og fikk til svar at Br-reflex T8 er den beste demperen til dette kalibere. Har brukt denne i to år nå og er kjempe fornøyd. Og det som er greit med denne er at den bygger mest inn på løpet

 

kcmex1.jpg

Link to comment
Share on other sites

hei!

Har erfaring fra Hausken og Atec som begge er gode dempere. Det er de som scorer best i lyddempertester. Jeg ville ha valgt en av de nye til Atec som er utrolig lette og smedige, og demper bra.

Anbefaler deg å bruke søkefunksjonen da det er skrevet mye om dette i det siste.

Link to comment
Share on other sites

Har nettopp satt på A-tec TMM-4 på min Kongsberg 393 (samme som trådstarter) i kal 30-06. Ble anbefalt TMM-4 av både børsemaker og A-tec (ville ha A-tec demper).

Kappet til 53 cm. Er så langt veldig fornøyd. Har tenkt å ta av to muduler på smygjakt. Da blir treffpunktet 3-4 cm høyere på 100m.

Gleder meg til torsdag :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...