Jump to content

Titanium Firing pin, Buffer Assembly AR15


dartvidar

Recommended Posts

Er det noen som har erfaring med Titanium Firing pin på AR15? Merker man på noen måte at den er letter når man skyter, er det hvert og bytte til denne?

 

Jeg ser de selger lettere buffer assembly og Hydraulisk buffer assembly. Noen som har erfaring med disse? Jeg har Ace skeleton kolbe på min AR15, vill jeg merke forskjell hvis jeg bytter til lettere buffer eller Hydraulisk buffer.

 

Er det noen som har prøvd shell deflector? Jeg har bare sett de på nett, det ser jo praktisk ut og få styrt hylsene til og ikke falle så langt unna der du står. De har en deflector for flat-top, får du montert kikkert feste onklig hvis du bruker denne deflectoren? Det er jo ikke så mye plass på flat top railen.

Link to comment
Share on other sites

Erfaringa er vel at hvis du bytter ut org.deler med deler som har annen vekt eller konstruksjonsmateriale så kan du minske driftsikkerheten til våpenet ditt, ikke sikkert den delen du bytter ut med funker optimalt med de gjenværende org.delene.

 

skal du bytte ut deler så sørg for å sjekke hvilke konsekvenser det får for våpenet ditt, og evt sjekk hvilke andre deler du må bytte for å unngå overnevnte.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville ikke lagt pengene mine i slikt, da Titannåla har lite for seg, buffer er tilpasset rekylfjær og boltbærer vekt. Hva er det du egentlig vil oppnå med lettere buffer? evt hydbuffer?

 

Legg heller penger i Amunisjon, et godt avtrekk, bra kompensator, CS rekylfjær, Godt pistolgrep som passer neven din og reservedeler.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville ikke lagt pengene mine i slikt, da Titannåla har lite for seg, buffer er tilpasset rekylfjær og boltbærer vekt. Hva er det du egentlig vil oppnå med lettere buffer? evt hydbuffer?

quote]

 

Det er akkurat det jeg lurer på, hva er det du oppnår med og bytte til lettere buffer, titannål, hydbuffer?

Link to comment
Share on other sites

Titannåla reduserer lukketiden, dvs tiden fra du drar i spaken til det faktisk smeller. Dersom du kjører med ekstremt lett sluttstykke er titantennstempelet i tillegg greit da det har mindsre inert masse, og dermed reduserer faren for slamfire (som i en alu-carrier faktisk er reel) til 0.

 

Lettere carrier og buffer gir mindre følt rekyl, ettersom det en mindre masse i bevegelse (ikke minst masse i bevegelse som skal bråstoppe først bak og deretter forran i reciveren). Ulempen med å gå ned i vekt her er at børsa blir mere sensitiv for riktig gasstrykk, smøring og renhold. Har kjørt med lett carrier og buffer i mange år (i varierende grad av lett) uten store problemer, men det fordrer som sagt at du er nøye med renhold og smøring samt har kontroll på gasstrykket ditt.

 

 

Dagfinn

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...