dartvidar Posted August 30, 2009 Share Posted August 30, 2009 Er det noen som har erfaring med Titanium Firing pin på AR15? Merker man på noen måte at den er letter når man skyter, er det hvert og bytte til denne? Jeg ser de selger lettere buffer assembly og Hydraulisk buffer assembly. Noen som har erfaring med disse? Jeg har Ace skeleton kolbe på min AR15, vill jeg merke forskjell hvis jeg bytter til lettere buffer eller Hydraulisk buffer. Er det noen som har prøvd shell deflector? Jeg har bare sett de på nett, det ser jo praktisk ut og få styrt hylsene til og ikke falle så langt unna der du står. De har en deflector for flat-top, får du montert kikkert feste onklig hvis du bruker denne deflectoren? Det er jo ikke så mye plass på flat top railen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kammerlås Posted August 30, 2009 Share Posted August 30, 2009 Bruk børsa som den er, det går bra Meld deg på VE.PS og OFS sine konkurranser nå i september, du blir en bedre skytter av det enn ved å handle enda flere deler til børsa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackops92 Posted August 30, 2009 Share Posted August 30, 2009 Bruk børsa som den er, det går bra Meld deg på VE.PS og OFS sine konkurranser nå i september, du blir en bedre skytter av det enn ved å handle enda flere deler til børsa. +2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dartvidar Posted August 30, 2009 Author Share Posted August 30, 2009 Hadde jeg hvert hjemme så skulle jeg kommet for og skyte, men jeg er desverre på andre bredde grader da. Men er det noen som har erfaring med det jeg spurte om? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cesandberg Posted August 30, 2009 Share Posted August 30, 2009 Erfaringa er vel at hvis du bytter ut org.deler med deler som har annen vekt eller konstruksjonsmateriale så kan du minske driftsikkerheten til våpenet ditt, ikke sikkert den delen du bytter ut med funker optimalt med de gjenværende org.delene. skal du bytte ut deler så sørg for å sjekke hvilke konsekvenser det får for våpenet ditt, og evt sjekk hvilke andre deler du må bytte for å unngå overnevnte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dartvidar Posted August 30, 2009 Author Share Posted August 30, 2009 Jeg har en Bushmaster V-match, og delene som jeg referer til er tilsalgs i fra Bushmaster for AR15. Er ikke dette da regnet som orginal deler ? Jeg regner da med at de skal være tilpasset mitt våpen?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
håpløs Posted August 31, 2009 Share Posted August 31, 2009 Jeg ville ikke lagt pengene mine i slikt, da Titannåla har lite for seg, buffer er tilpasset rekylfjær og boltbærer vekt. Hva er det du egentlig vil oppnå med lettere buffer? evt hydbuffer? Legg heller penger i Amunisjon, et godt avtrekk, bra kompensator, CS rekylfjær, Godt pistolgrep som passer neven din og reservedeler. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dartvidar Posted August 31, 2009 Author Share Posted August 31, 2009 Jeg ville ikke lagt pengene mine i slikt, da Titannåla har lite for seg, buffer er tilpasset rekylfjær og boltbærer vekt. Hva er det du egentlig vil oppnå med lettere buffer? evt hydbuffer?quote] Det er akkurat det jeg lurer på, hva er det du oppnår med og bytte til lettere buffer, titannål, hydbuffer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dk Posted August 31, 2009 Share Posted August 31, 2009 Titannåla reduserer lukketiden, dvs tiden fra du drar i spaken til det faktisk smeller. Dersom du kjører med ekstremt lett sluttstykke er titantennstempelet i tillegg greit da det har mindsre inert masse, og dermed reduserer faren for slamfire (som i en alu-carrier faktisk er reel) til 0. Lettere carrier og buffer gir mindre følt rekyl, ettersom det en mindre masse i bevegelse (ikke minst masse i bevegelse som skal bråstoppe først bak og deretter forran i reciveren). Ulempen med å gå ned i vekt her er at børsa blir mere sensitiv for riktig gasstrykk, smøring og renhold. Har kjørt med lett carrier og buffer i mange år (i varierende grad av lett) uten store problemer, men det fordrer som sagt at du er nøye med renhold og smøring samt har kontroll på gasstrykket ditt. Dagfinn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dartvidar Posted August 31, 2009 Author Share Posted August 31, 2009 Takk for bra info Dagfinn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.