Jump to content

Skilnad i kulebane med same BC.


Linduvarri

Recommended Posts

Hei

 

I helga testa eg nokre skot med 270wsm'en.

 

Skaut med 9,1 gram Accubond og 59 grains N204 som eg hadde skote midt i på 220 m. Vo ca 925 m/sek målt i kronograf.

 

Testa samstundes 9,7 Ballistic Tip som eg tenkjer nytta på elgen i haust med 64,5 grains MRP (som var litt for hard, gav tungt hevarmsløft og merker etter utdragar bak på hylsa- og no er redusert til 63,3 grains). Ikkje målt i kronograf, men i følgje Norma sine ladedata skal ei slik ladning gje over 950 m/sek, (maks 970 med 65,8 greins MRP og min ca 930 med 63 grains MRP.

 

Begge kulene gjekk i same treffpunkt på 200 meter (lasermålt) og har b.c. på 0,496.

Samling to skotsgrupper samla ca 4 cm på 200 m.

 

Men på 300 meter gjekk Accubond i snitt 15-16 cm under siktepunktet, og Ballistic Tip (som var hadare ladd) 22-23 cm under.

 

Kan nokon forklara meg korleis dette skjer? Det har mest teoretisk interesse, skilnaden er for liten til å gje bom/skade på vanlege hald innanfor 300 meter. Men i følgje ballistikk-kalkulatoren til Norma skulle kulebana vore tilnærma lik ut til minst 500 meter.

 

Begge kulene samla to skot innanfor 5 cm på 300 meter.

 

Mvh Lindu

Link to comment
Share on other sites

Dette kan ha mange og komplekse årsaker, hvorav få kan nenvne alle. Kuler går ofte der de vil og det er ikke uten grunn at en bør prøveskyte ammunisjonen sin på alle hold en planlegger skyte på.

Her er noen muligheter.

 

- kulene kan ha feil oppgitt BC,

- ladningen din gir ikke den hastigheten du tror (gjør de sjelden)

- forhold ved løp (stigning, deformering av kule, stabilitet) eller ladning (deformering av kule) gjør at BC i din børse avviker fra den oppgitte.

- Din evaluering av treffpunktet er feil..

med 2sk samling på 40mm @200m så kan en vel forvente 10-12cm 5sk samling på 300m? Hvor sikkert er grunnlaget for å si at treffpunktet er 16 vs 23 cm under? (7cm forskjell er mindre enn gruppestørrelsen)

- alle over

 

K

Link to comment
Share on other sites

Likt treffpunkt på 200 meter tilsier ikke at du skal ha det på 300 også. Har du derimot likt på to forskjellige avstander bør det være ganske likt på en tredje avstand også gitt at alt av data/input stemmer. Og siden du ikke har kronografert dette så er det flere elementer av usikkerhet tilstede.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...