Jump to content

praktisk skyting - oslo-området?


donald

Recommended Posts

Hei,

 

Jeg har skutt ett år med pistol, og har snuset litt rundt på praktisk skyting da jeg har et ønske om å forsøke å skyte med en AR 15. Bor i oslo, og ser etter praktisk skytter-miljø i nærheten.

 

* Kan noen tipse meg om hvem/hvor som driver med praktisk skyting i oslo-området?

* Konkret hva jeg må gjøre for å drive med praktisk skyting med AR 15

* ...og på sikt, kunne erverve denne

* Hvor ofte er det stevner?

 

- donald

Link to comment
Share on other sites

Oslo Feltskyttere har et rimelig oppegående bra miljø på praktisk rifle.

Faste ukentlige treninger.

Neste stevne i slutten av sept.

Lykke til videre.

www.feltskyttere.no

 

Er du medlem der?, ser på nettsiden av de sliter litt med finansiering og leie av bane. Hvis dette fremdeles er en utfordring kan jeg muligens gi dere økonomsik støtte. Hvis du er medlem, eller noen her på forumet er så send meg en PM. Synd at slike flotte miljø skal dø vekk pga. manglende finansiering.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

* Konkret hva jeg må gjøre for å drive med praktisk skyting med AR 15

* ...og på sikt, kunne erverve denne

 

Klubbene som driver IPSC-skyting har en tendens til å være temmelig skeptiske ovenfor folk som trekkes mot sporten med rifleerhverv som motivasjon. Fornuften i denne holdningen kan diskuteres, men det er ikke til å stikke under en stol at våre lovgivende myndigheter er særdeles skeptiske til slike rifler, og at mange i det norske IPSC-miljøet pga dette er negative mot folk som trekkes mot sporten pga rifleskytingen.

Link to comment
Share on other sites

Skal du skyte praktisk rifle vil jeg si at Oslo Feltskyttere er det klart beste alternativet i Oslo området.

Er ikke selv medlem men ser de blandtannet på Sessvollmoen skytefelt titt og ofte.

Virker som en fin og sammensveiset gjeng som ikke er motstandere av nye medlemmer i klubben.

Kontakt de og bli med på noen skytinger om du er usikker, er overbevist om at du deretter vil melde deg inn.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...