Jump to content

O-presse for STORE hylser...


300ULTRAMAG

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Innvendinger har jeg ikke, men jeg foreslår at du prøver å helpresse noen store riflehylser i Co-Ax'en før du bestemmer deg. Jeg har Co-Ax selv, og jeg er godt fornøyd med den, men jeg føler vel at jeg må bruke litt mer krefter med den enn med de store O-pressene. Har ikke regnet på eventuelle forskjeller i utveksling, men den føles rett og slett ikke like "kraftig" som en skikkelig O-presse, og pga. konstruksjonen er den er enda mer kilen på at benkeplata må være solid. Helst bør den monteres litt innenfor kanten på benken, med de to glidestengene løpende gjennom hull i benken.

 

Jeg selv har tenkt å kjøpe meg en Lee Classic Cast, ikke som erstatning, men som supplement.

Link to comment
Share on other sites

Godt innspill! Og montering lenger inn på bordplata er en MEGET god idé. Jeg likte særs godt den høye armen på denne. Min gamle presse hadde armen underifra, og det ga ganske underlige arbeidsstillinger... Enten måtte jeg sitte på stolkanten langt ut fra bordet, eller så måtte jeg rett og slett stå oppreist. Jeg har dessverre aldri brukt enstasjonspresser, så jeg har ikke noe erfaringsgrunnlag å bygge på når det gjelder disse. Men med min gamle utslitte(!) Square Deal så ble det vel ca 15.000 patroner i .45acp før den sa takk for seg. Jeg angret vel på kjøpet fra ca 1.000 og utover...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...