Jump to content

Modifisering av Ag mag til Petra?


WinchesterM94

Recommended Posts

tviler på at de går om hverandre. Derimot skal vanlige AG3 magasiner la seg tilpasse Petra'n i 308, uten alt for mye hokus pokus.

 

 

Hmm du vet vel ikke hvor jeg kan få tak i noen AG3 magasiner vell? Skulle jo tro Vepr magsinene skulle passe? Kansje med en liten modifikasjon eller noe? De ser jo veldig like ut da? :oops:

Link to comment
Share on other sites

Vepr magasinenene er enkeltradige (single stack) mens Petra har kryssmating (doublestack)

 

Vepr`n har ikke single stack magasin... :wink: Om det passer på Petraen har jeg dog ingen formening om, men jeg er rimelig sikker på at han du kjøpte den av har prøvd - så slå på tråden til ham...

Link to comment
Share on other sites

Nei, ikke en sneballs sjans i helvete og det er ikke fordi det ikke er forsøkt... :mrgreen: Ikke magasiner til Galil, FN FAL og M-14 heller...

 

Robinson Armament som hadde agenturet i USA hadde en modifikasjon som tillot M14 men det var med endel maskinering i magasinbrønnen...

Link to comment
Share on other sites

Men faen og da.....Betyr det at jeg har kastet bort 400kr på Ag magasiner jeg ikke får brukt? :evil::evil:

 

Ja det går ann og spørre han da....Hehe at jeg ikke tenkte på det...Men det er ikke sikkert han hadde prøvd siden det fulgte meg 4 magasiner til børsa....2stk 5 skudds, ett 10 skudds og ett 20skudds....Den ser veldig rå ut med 20 skudds magasinet da :twisted:

Link to comment
Share on other sites

AG3/G3 magasiner går fint å modifisere til å passe i Petra. Jeg har ikke gjort det selv, men har målt og studert magasinene. Jeg mener å huske at den utvendige forsterkningen på øvre del av G3 magasinet må fjernes. På Petra hektes magasinet i forkant og låses i bakkant, standard AK metode. De låsebitene må maskineres/files og så festes til magasinet.

Link to comment
Share on other sites

De Ag magasinene kommer jo i to typer. Stål og aluminium. Hvilke er greiest og bygge om? Kan jo bli vanskligt å feste de låsehakkene hvis du ikke kan feste de til aluminium med sølvlodding?

 

Foresten noen som vet om løpene er festet med gjenger(skrudd inn) eller presset eller noen annen metode?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...