Jump to content

Kjøpe enkel og god jaktradio, tips


sram68

Recommended Posts

Jaktlaget skal kjøpe nye radioer, har lest på forumet så øyet er sårt og vått men blir ikke enig med meg selv. Trenger tips om en enkel og god jaktradio med så lite knapper og enkel i bruk som om oldemora mi skulle bruk den (plug and play) Har flere på laget som bare vil ha en enkel og robust radio med minst mulige innstillinger på. Trenger tips.

Men den må ha litt krav:

Lang antenne(god rekkevidde)

Viskefunksjon

Pilot toner

Tilkobling for mikrofon og øreplugg/musling

 

Forslag mottas med takk

Link to comment
Share on other sites

Dette er vel eit av dei mest debatterte tema på forumet, so du finn nok masse info om du søker oh leitar litt.

 

Går du for ein god modell av ein av dei kjente og mest brukte merka so trur eg ikkje du blir skuffa. Icom, Lafayette, Zodiac f.eks. Alle desse har gode, solide modellar som er enkle å bruke, og som eg vil tru ein kan få med dei krava du stiller.

Link to comment
Share on other sites

Sjekk hos TeleCom System AS, de har rabattordninger/tilbud på radioer til hele jaktlag ved kjøp av Albecom jaktradio feks. Jeg kan på det varmeste anbefale Albecom Pro-Fighter som jeg har sjøl, det er en god radio som i tester har banket de andre ledende merkene på rekkevidde blant annet.

 

Jaktlag kan oppnå gode rabatter på Albecom jaktradio ved å inngå gunstig leveringsavtale. Radioen er Klassifisert IP 65+ og militær standard.

 

Radio_i_%20vann.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hmmm... sikkert en bra radio Ilatad, men jeg er litt skeptisk til annonser som "skryter" fælt...

Jaktpakke feks reklameres det, inneholdende radio, batteri, øremusling, lader og antenne(!). Skulle mene alt dette SKAL følge med en jaktradio uansett uten å kalle det noe ekstra. Å skru av antenna og legge den ved siden av for å få det til å se ut som en jaktpakke med mange deler....:roll: Den øremuslingen der er forøvrig grusom å ha på øret, hardplastikken skjærer seg inn.

 

Men for all del, sikkert en bra radio! :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg gikk for denne, har ikke prøvd den så mye enda men virker veldig bra, jeg kjøpte lang antenne i tillegg.

Ble levert i praktisk koffert.

 

wcomjaktradioa.jpeg

test.jpeg

http://www.jegeroghund.no/Icom%20jakt%20og%20sikringsradio/w-comwh1jaktradi.html

 

 

 

ÅRETS JAKTRADIONYHET!

 

Ekstremt solid radio med særdeles god rekkevidde.

Her er alle funksjonene en jeger trenger: Meget god batterikapasitet, lettlest skjerm, god rekkevidde, solid utforming og orange farge. Det hele leveres i en orange oppbevaringskoffert.

 

Produktegenskaper:

 

• Jaktradio i orange utgave

• 2100 mAh Li-Ion batteri

• Stort lettlest display

• 0,5, 2,5 eller 5 Watt utgangseffekt

• Låsbart tastatur

• Scanning

• Hviskemodus (forsterker mikrofoninngangen slik at jaktkameratene fremdeles hører deg når du hvisker.

• Justerbare pilottoner

• IP65 Støv og sprutsikker

• Vekt kun 314 (med stort 2100 mAh batteri)

• Batteri-indikator i display

• Kanalkapasitet 99 kanaler

• Spesialtilpasset antenne

 

TEKNISKE DATA JAKTRADIO:

 

Frekvensområde:136-174 Mhz

Kanalkapasitet:99

Kanalseparasjon:25 KHz

Temperaturområde:-25°- +50°C

Vekt m batteri (stort 2100 mah batt):314 g (med batteri og antenne)

Ytre mål:58mm (b) x 120mm (h) x 36 mm (d)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...