Jump to content

S&W 460 magnum ?


Slegga-ppk

Recommended Posts

Kan jo komme med noen spørsmål jeg og. Hvilke våpen har man og velge mellom i dette kaliberet her til lands? Og hvem har best pris. Hvordan er rekylen i forhold til 44mag? Hvor mye dyrere enn 44mag er den i drift hvis man er hjemmelader?

Link to comment
Share on other sites

Mine erfaringer med dette kaliberet gjelder altså S&W sin 460 xvr. Dette er en veldig tung DA revolver på godt over 2kilo, den har innebygd kompensator og ble levert med helt ok siktemidler(grønt fiber fremme). må si at den har overaskende god presisjon, skyter litt på riflebane på 100m. En fordel med 460`n er at den spiser 45lc og 454 cassul amo, for 460 amo må du lade selv da ingen importerer amo i 460 vistnok. Hylser og kuler er vanlig hyllevare på div netthandel, 5-10kr stk for hylsa og vanlig 45 kule, jeg foretrekker litt kvalitet på kulene pga høy hastighet (hordany xtp 300gr) ikke bruk rene blykuler på full pupp ladninger(blying). Er du redd rekylen i 44mag skal du ikke kjøpe 460,men jeg storkosermeg for hver smell,

Link to comment
Share on other sites

takker for informasjon , hadde vær gøy å testa en før jeg kjøper for å være sikker da ...

44mag er gøy :twisted:

de sir jo at den sparker en god del mer enn 44mag den 460mag , 4 ganger mer sies det ?

 

det er ikke noen i nærheten av telemark/porsgrunn som har en 460 det hadde gått ann å testa tro ?

Link to comment
Share on other sites

"Slegga-ppk":

 

Hvilket bruksområde er den påtenkt?

 

Til jakt - kan du like gjerne gå med en TC i hvilket som helst kaliber med tanke på vekt (og så får du mye bedre presisjon i en TC :wink: ).

 

Hvis den er tillatt til Mag 2 (har ikke sett behovet for å se på regler :roll: ) - er den helt sikkert langt fra optimalen :wink:

 

For å ha det gøy på banen (når ingen er i nærheten av comp`en) - er den sikkert ok :)

 

Når jeg prøvde tilsvarende - fant jeg ingen grunn for å sikle etter en slik :?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...