Jump to content

Skudd som kastes ut av halvautoen


Pontifex Maximus

Recommended Posts

Hei, og velkommen til forumet! :D Hørt at det finnes å få kjøpt, men kanskje også ganske enkelt å lage, poser til å feste over utkasteråpningen. De samler tomhylsene (som vel er det du mener med "skudd").

 

Prøv litt kreative løsninger, feks med mors strømpebukser, he he! :D

Link to comment
Share on other sites

Heisann.

Jeg trer en bred gummistrikk over den fremste delen av utkasteråpningen. Da slipper sidemannen å få tomhylsene på seg. Denne metoden virker kun på enkelskudd da tomhylsa blir sittende igjen i låskassen.

Det var en god idè. Kan du poste ett bilde så jeg vet nyaktig hvor jeg skal sette strikken?

Link to comment
Share on other sites

Sikker på at dette er noe problem og ikke bare noe du bekymrer deg for?

 

På en leirduebane er det normalt god plass mellom postene.. og spesielt ettersom man skjelden skyter samtidig, så jeg ser ikke helt problemet. Har ofte stått ved siden av en med halv auto hagle, uten at det akkurat ødelegger dagen min.. noen klaps på låret må selv innbitte leirdueskyttere tåle :wink:

Link to comment
Share on other sites

Her fester jeg strikken.

IMG_1718.JPG

Strikken er forøvrig knabbet fra en gammel lader til laptop.

Pass på at strikken er langt nok framme til at sluttstykket får låst seg ordentlig.

 

Grunnen til at jeg bruker strikk er for å slippe å bøye meg for å plukke opp tomhylsene igjen. Blir som med ejektor/ekstraktor på brekkhagler.

 

Skulle ønske at det fantes en tilsvarende løsning for når man skyter doubleer i sporting.

Link to comment
Share on other sites

Sikker på at dette er noe problem og ikke bare noe du bekymrer deg for?

 

På en leirduebane er det normalt god plass mellom postene.. og spesielt ettersom man skjelden skyter samtidig, så jeg ser ikke helt problemet. Har ofte stått ved siden av en med halv auto hagle, uten at det akkurat ødelegger dagen min.. noen klaps på låret må selv innbitte leirdueskyttere tåle :wink:

 

 

I konkurranser er det mange skyttere som reagerer på flagrende hylser. Skyter selv med halvauto og strikk... I følge regelverket skal ikke sidemann forstyrres... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Her fester jeg strikken.

IMG_1718.JPG

Strikken er forøvrig knabbet fra en gammel lader til laptop.

Pass på at strikken er langt nok framme til at sluttstykket får låst seg ordentlig.

 

Grunnen til at jeg bruker strikk er for å slippe å bøye meg for å plukke opp tomhylsene igjen. Blir som med ejektor/ekstraktor på brekkhagler.

 

Skulle ønske at det fantes en tilsvarende løsning for når man skyter doubleer i sporting.

Tusen takk! Da vet jeg hvor jeg skal plassere strikken!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...