Jump to content

trenger tips til utforming av nytt laderom


Ole_Netland

Recommended Posts

okay godt folk, her trenger jeg noen kreative hoder...

 

det har seg slikt at der skal bygges nytt laderom/verksted/gutterom... har fått innvilget søknad om å bygge om kjellerstua til to hobbyrom, ett til ho og ett til meg.

 

så spørmålet er nå hvordan jeg skal få utnyttet dette best mulig da.

 

rommet jeg får måler da 350x340cm.

 

hva jeg skal ja i rommet:

 

-Verksted/areidsbenk hvor jeg kan skru, snekre litt, prøve å lage stokker etc... det må da bli langs den ene veggen på 350cm

 

der må inn både ladebenk og pusse benk, samt godt med skap plass slikt at jeg kan låse inn ammo og slikt. dette ser jeg for meg å lage som en bås med ladebenk og pusse benk på ver sin side, skap under begge benkene og over hele pussebenken og over ca halve ladebenken (må ha fri høyde til dillon pressa i ene enden).

 

vil ha plass til ett par stoler, feks barstoler eller noe slikt så det går å sitte å skravle litt.

 

den veggen på 350 som ikke blir arbeidsbenk er laget av leca og derfor ikke så grei å henge fast ting på.

 

rommet har alarm tilknyttet vekterfirma.

 

så spørsmålet er hvordan jeg kan utnytte dette best mulig... er jo det med å prøve å utnyte plassen midt på gulvet og, ikke bare ha ting langs veggene...

 

 

 

en skisse av rommet uten noe i....

 

1249311333_resized.jpg?width=474&height=400

 

 

 

og så ett lite utkast slikt jeg har sett det for meg i første omgang.

 

 

 

1249311330_resized.jpg?width=474&height=400

 

 

 

 

 

så er jo spørsmålet hvordan jeg skal få uttnyttet plassen mbest mulig, noe dere vill eha endret? er jo en del "dødplass" midt på gulvet...

Link to comment
Share on other sites

Hørtes i utgangspunktet ikke så ulikt mitt ut sånn størrelsesmessig, og planmessig... Jeg kjøpte benkeplater og underskap på ikea og dro over hele den ene langsiden av rommet. Satte av plass til to stoler (tomrom) under benkeplaten, men har fremdeles 2X60 og 1X120 underskap. Jeg har ikke satt av plass til puss på rommet, det har jeg eget verktøybod til, slik at jeg slipper å kline med oljer og dritt på parketten og det afghanske, håndknyttede teppet... :mrgreen:

 

Ellers har jeg stålreoler fra claes ohlson, toseters sovesofa, kjøkkenskap over sofaen i en bredde på 1X40, bokhylle og annet gnuff trødd inn der. Bord kommer jeg til å mekke etter følgende oppskrift: 2X4 ramme på hjul, Zargeskasse av høvelig størrelse, en eller to samt en bordplate med lister på undersiden slik at den kan legges oppå Zargesen(e). Det betyr at fullt oppsatt er det plass til 4 mann i nogenlunde komfort, 2 i sofaen og to i kontorstoler. Samt at at minst mulig av plassen går med til luft. Derav Zargesbordet.

 

Til vanlig vil det se ut som en tornado har slått ned, men med ett snev av shining, kan det greit benyttes som ekstra gjesterom, i tillegg er det trivelig å oppholde seg der når det er shinet... :D

Link to comment
Share on other sites

kikker litt på dette laderommet herhttp://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=22&t=18026&start=0&st=0&sk=t&sd=a&hilit=laderom vakkert, men om jeg har tålmodighet til å gå løs på noe slikt er jeg ikke sikker på... men fy så pent det rommet der er da..

 

 

det med at der kommer tornado på besøk er helt sikkert, ikke lenge det er fint og ryddig.. men det med å sette av plass til en sofa var kanskje ikke så dumt da...kanskje satt den under vinduet eller noe slikt.. og så vridd båsen så åpningen da er mot sofaen, og litt mer skjermet for dritt fra den andre arbeidsbenken... dette skal jo da være kombinert laderom/gutterom/verktøy rom...

 

 

lekker det han hadde med innfelt våpenskap... kanskje jeg og skulle prøvd på det..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...