Jump to content

Luftpistol som trening når jeg er på have?.. hvilken?


JeGeir

Recommended Posts

Har en gsp .22 og pardini GT9. Jobber som sjømann og skulle gjerne ha trent litt ombord i båten. Da må jeg av praktiske grunner ha luftpistol. Hvilken luftpistol skal jeg velge? Bør da ha et avtrekk, sikt, grep og vekt som ligner på gsp'en og pris helst ikke over 7000. Noen som har erfaring med både gsp'en og luftpistol?

 

Er Twinmaster Top et alternativ kansje?

Link to comment
Share on other sites

en gsp eller ett standard 22 banevåpen er stort sett justert til 1050-1080 gram. Det du da bør se etter er ett luftvåpen som kan simulere dette avtrekket. Er bare å se på sidene til de forskjellige produsentene, men jeg tviler på at du får dette justert til så mye over det som er vanlig (500gram) meg bekjent har Twinmaster både singel og dobbelaction avtrekk som ligner mer på en revolver (tungt) enn ett banevåpen. Uansett lykke til med valgets kval.... :-)

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Et alternativ er å kjøpe en Steyr LP 50 og bytte ut avtrekker mekanismen i denne til en som kan justeres ifra ca. 400gr - 1400gr (+/-). Denne koster en god del mer enn 7000 kr, og avtrekker mekanismen er vel sikkert en tusenlapp ekstra den også. Men Steyr har i hvert fall løsninger på LP serien som kan justeres opp i "standard-klassene". LP50 har også 5 skudds "magasin" så du kan trene standard programmer noenlunde reellt.

 

Hvis du er ute å reiser en del med båt, så kanskje du kan kjøpe den billigere (Den koster ca. 10'000 i Danmark - så det er sikkert mulighet for å spare litt "utaskjers").

 

[Har hørt mye pent om Steyr LP, så det er en god pistol om du velger å doble budsjettet.]