Jump to content

Våpenskap for pistol


Klatrechris

Recommended Posts

Skal ha ett våpenskap som rommer 4-5 pistoler med tiden.

 

Prøver å finne ett FG godkjent skap av str med maks 50 cm bredde, 50 dybde og maks 140 høyde. høyde på ca 80-100 cm er ideelt for der det skal stå.

 

men alle skap jeg ser er som oftest for 1-3 eller 3-5 rifler.. har skap for rifle men det er fullt.

 

Må ammenisjon stå i ett FG godkjent skap eller kan det bare ligge i ett låsbart verdiskap?

 

Prisen på skap som ikke er for rifle er horribelt høye. sett mye til rundt kroner 9000 kr.

er det enklere/billigere å kjøpe ett for 1-3 rifler til ca 2500-3000kr og lage hyller i det bare?

 

Mvh christopher

Link to comment
Share on other sites

Om jeg husker korrekt (noe som langt fra alltid er saken) så er det begrensa hvor mye ammo du kan lagre i skapet sammen med våpen. mener det bare står at ammo skal lagres Forsvarlig Nedlåst™ uten at jeg tør quote våpenforskriften på det. 8)

Link to comment
Share on other sites

mener det er inntil 500 skd som kan oppbevares sammen med våpnet.

 

men om jeg da må kjøpe enda ett FG godkjent skap for ammo blir det teit.

 

forsvarlig nedlåst ammo er for øyeblikket innerst i boden på nederste hylle bak FHM bladene :lol:

 

 

 

Edit: da ble det ett DUUN SGS4 hos fellekjøpet i ski jeg går for :?

Link to comment
Share on other sites

:P Ser jeg masse tomesker eller har du 'litt' for mye ammo i skapet? (Jeg tar selvsagt i mot det du har for mye kostnadsfritt for ikke å sladre... :twisted: )

Flott løsning du har, men jeg kan også anbefale å lage hyller av stålplater (galvanisert).. De tar ikke så mye plass! (Jeg fikk laget mine (3) hyller hos lokal våpenskap-leverandør. Betalte bare for matrialene!)

Link to comment
Share on other sites

Våpenforskriften :arrow:http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles?doc=/sf/sf/sf-20090625-0904.html

 

§ 80. Oppbevaring av ammunisjon

 

Uten politiets tillatelse er det i samme husstand forbudt å oppbevare mer enn 10 000 patroner håndvåpenammunisjon eller 15 000 patroner håndvåpenammunisjon hvis minst 5000 patroner er i kaliber .22 long rifle eller .22 short. Ammunisjonen skal oppbevares nedlåst i særskilt skap, skuff eller tilsvarende låsbare innretninger, atskilt fra våpen.

 

I FG-godkjent sikkerhetsskap, eller i skap med høyere sikkerhetsnivå, kan det sammen med våpen oppbevares det antall patroner som er godkjent av skapprodusenten etter retningslinjer gitt av Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap. Hvis skapet ikke er særskilt godkjent for oppbevaring av ammunisjon, kan det ikke oppbevares mer enn 2000 patroner i skapet.

Link to comment
Share on other sites

Ja det er nok for det meste esker med tomhylser i

:wink:

 

 

:P Ser jeg masse tomesker eller har du 'litt' for mye ammo i skapet? (Jeg tar selvsagt i mot det du har for mye kostnadsfritt for ikke å sladre... :twisted: )

Flott løsning du har, men jeg kan også anbefale å lage hyller av stålplater (galvanisert).. De tar ikke så mye plass! (Jeg fikk laget mine (3) hyller hos lokal våpenskap-leverandør. Betalte bare for matrialene!)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...