Jump to content

Funksjonsfeil halvauto


Conquest

Recommended Posts

Heisann

 

Har en Beretta Urika som begynte å klikke før ferien. Jeg mistenkte at rekylfjæra begynte å bli sliten(børsa er snart 10 år), altså at sluttstykket ikke fikk nok kraft når jeg sendte det fremover. Fikk tak i ny rekylfjær, som forresten viste seg å være 7 cm lengre en den gamle, og tenkte at problemet var løst.(Kunne selvfølgelig prøvd å strukket/strammet den gamle, men den var litt rusten/shabby så like greit å sette inn en ny).

 

Pusset samtidig børsa skikkelig, overalt. Mekanismen syntes å være i topp stand etterpå, sluttstykket gikk fremover med atskillig større kraft/hastighet enn før byttet av rekylfjær. Men på banen i kveld opplevde jeg omtrent like mye klikk som før byttet, uansett om jeg førte fram sluttsykket for hånd(presset det på plass), eller bare trykket på utløseren slik at sluttstykket "smalt" på plass.

 

Når jeg prøvde 4 skudd i serie(børsa lader selv) opplevde jeg ingen problemer.

 

Har alltid syntes at tennåla har hatt lite innslag, og mistenker at den kan være slitt, slik at bytte av tennål kanskje vil løse mine problemer?

Å bytte hagle er uaktuelt, da jeg liker hagla veldig godt. Tips og erfaringer tas i mot med takk.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ingen ekspert på det, men hvis jeg skulle satse penger på noe, ville jeg bytte tennåla uten tvil!

Etter 10 år, ville jeg hvertfall byttet denne ut 2-3 ganger allerede. (kommer ann på hvor mye man skyter self)

Link to comment
Share on other sites

Høres ut som klikk, ingen matefeil.

 

Som regel så skyldes dette at kanalen tenn-nåla går i er full av møkk. Man plukker den fra hverandre og dundrer aceton/lynol/bremserens under høyt trykk gjennom den. Får man en piperenser dynket i nitrosolvent gjennom er det en grei måte også.

 

Skyldes det ikke dritt så er bytte av tenn-nål og fjær neste post på dagsordenen. Hjelper ikke dette heller så er det vel sannsynlig at fjæra som driver hammeren som slår tenn-nåla har blitt slapp.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...