Jump to content

Lading av riflehylser RANO 6,5x55


TargetMaster

Recommended Posts

Nei trur du skal være litt forsiktig med dei. Det er ofte Berdan hetter i dei gamle hylsene, dvs at det er 2 kanaler bak i hylsa, og desse er ikkje i senter som med Boxer hetten. Dessuten er gamle hylser var av og til nitta hetter på, dvs at dei har et par punkter rundt hetta som er krympa inn litt. Lakkerte hettelommer har eg også vært borti, og dei kan være harde å få ut. Men sjekk godt rundt tennhette før du presser hardt, ellers er det fort at du ødelegger dia / mandrellen din..

Sjekk med ei lykt og lys inn i hylsene og sjå om det er Boxer eller Berdan hetter i dei, før du tar i..

Link to comment
Share on other sites

Du kan helt klart lade disse hylsene i 550'n (jeg har ladet masse 10 tusner) men du er avhengig av og få tak i en utstøterverktøy for berdan og gjøre dette i forrvein og så fjerner du nåla som sitter i dia . Det du kan oppleve er at du må utvide hullet i hettemagasinrøret (ei tilsvarende lang stang på drillen som du fester slipepapir på) for disse hettene er en liten tanke større, på noen presser har det gått bra uten noe bearbeiding .

Ranohylsene er av meget god kvalitet og tåler flere omladninger en dagens hylser .

Hetter er det ikke alle som leverer lengre men de finnes i RWS.

Kjenner du en DFS skytter som har ladet i mange år er jeg sikker på han har et slikt verktøy som han ikke bruker lengre. :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...