Jump to content

Funksjoneringsfeil revolver.


Beowulf

Recommended Posts

Har en Zastava King Kraguj .44 som er nyinnkjøpt.

 

Etter første 30 skudd låser omtrent tønna seg og jeg får ikke spennt avtrekkeren.

Rettere forklart. tønna går utrolig tregt. virkelig vond å snurre.

 

Plukket ifra hverandre hele tønnepartiet og gjorde godt rent.

Den fungerte da knallflott og spant mange runder med en fin bevegelse.

Tok den ut igjen i går og erfarte at etter 10 skudd var alt tregt igjen..

Klarte knapt å spenne hanen og med tønnen ute snurret den en knapp halv omdreining med litt hjelp..

 

I tillegg har jeg noen blindgjengere som ikke går av ordentlig. (fabrikkammo)

Kanskje det har en sammenheng??

 

Selger av revolveren mener han ikke skjønner hva det kan være og stiller seg uforstående..

 

Noen som har en idè ??

Iflg. produsent er dette våpenet en "Medium K-frame" :roll:

Link to comment
Share on other sites

Bruker du mantlet ammo? Blykuler pluss liten klaring mellom tønne og løp (og gjerne litt timingsproblemer) gir slike problemer ved at bly skaves av og setter seg foran på tønna, men da ser du også tydelige skrapemerker der.

 

En annen klassiker på gamle S&W er at utstøterpinnen skrur seg ut.

 

 

Ser forøvrig ut som en hendig revolver. Bare synd den er like pen som en setefødsel :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Bruker du mantlet ammo? Blykuler pluss liten klaring mellom tønne og løp (og gjerne litt timingsproblemer) gir slike problemer ved at bly skaves av og setter seg foran på tønna, men da ser du også tydelige skrapemerker der.

Ja,.. bruker mantlet ammo.. men det er ikke en så liten klaring mellom løp og tønne tror jeg..

 

En annen klassiker på gamle S&W er at utstøterpinnen skrur seg ut.

 

Det skjer faktisk her,.. men om jeg skrur den til igjen så er den like treg.

Virker nesten som om den blir tregere om jeg skrur den helt til..

 

Tips kanskje ??

Link to comment
Share on other sites

Har tatt et par bilder selv om det kanskje ikke er så mye til hjelp..

 

En kan se at tønnen på punkt 1 ikke har klaring til ramma i bakkant oppe,.

I motsetning til punkt 2 lengre i bunn av tønnen.

 

Punkt 3 viser at det er mer klaring på motsatt side i topp.

 

Punkt 4 og 5 illustrerer også klaring på høyre side lik punkt 1 & 2.

Har ikke noe føleblad som foreslått litt lengre opp i tråden, men bilde nummer 3 vise klaring mellom løp og tønne.

 

Punkt 6 viser slitasjen til tønnen i "tønnehuset" (i mangel av et bedre ord) :lol:

Vet ikke om det skal være slik..

 

Til sammenligning har eg en S&W.357 som har god klaring og ingen ujevnheter i forhold mellom tønne og ramme.

 

 

bilde1.JPG

 

bilde2.JPG

 

bilde3.JPG

 

bilde4.JPG

 

bilde5.JPG

Link to comment
Share on other sites

Kan nok være..

Personlig tror jeg den har fått for mange "magnumladninger" i løpet av sin livstid..

Mulig litt rammeskjev :) men det kan vel sikkert gjøres noe med.

 

Mulig den kasseres så kjøper jeg en ny,.. fabrikkny Zastava m44 kanskje?? 8)

Link to comment
Share on other sites

Beklager den sleivkommentaren, var bare et eller annet med profilen på hammeren som ledet tankene over på stanset plate. Men nå er det ikke jeg som skal ha den, så hva jeg mener der kan du bare ignorere.

 

Så til saken: Slik jeg tolker bildene er det noen mulige årsaker:

 

1. Tønna er borret skjevt.

2. Tønneaksen er skjev.

3. Bakkant på tønne er skjev.

 

Ta noen mål for å bekrefte / avkrefte dette, er vanskelig å komme med noe fornuftig svar uten å ha pasienten foran seg.

 

Uansett, alle tre er såpass alvorlige at heving av kjøp er rette veien å gå. Jeg forstår det slik at dette er et brukt våpen, med mindre du har sluppet den i gulvet eller skamladet den etter at den kom i hus har jeg store problemer med å tro at selger ikke var klar over problemet.

Link to comment
Share on other sites

Uansett, alle tre er såpass alvorlige at heving av kjøp er rette veien å gå. Jeg forstår det slik at dette er et brukt våpen, med mindre du har sluppet den i gulvet eller skamladet den etter at den kom i hus har jeg store problemer med å tro at selger ikke var klar over problemet.

 

Nope,.. har ligget i støtsikker koffert (fra Claes) under transport og ble lempet rett opp derifra for avfyring :)

Uansett.. våpenet blir levert tilbake og selgeren var selvfølgelig med på det.. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...