Jump to content

ThermaCELL Mosquito Repellent


Mauser89

Recommended Posts

Jeg synes den fungerer bra. Tilleggs stoff som Autan etc. hjelper som komplement. Når det blåser er det ikke knott, og jeg tror det virker slik at det kamuflerer co2 som de kommere i horder av i vindretningen selv når det blåser. Derfor synes jeg sett er merkbar forskjell når jeg ikke har den med.

På terrrassebordet ligger den også under grillstunder.

Link to comment
Share on other sites

Etter en ukestur på Finnmarksvidda nylig vil jeg si at Autan holder meget bra så lenge du smører på hyppig. Enkelte dager var det "svart" av mygg og det var dumt å snøre skolissene og prate samtidig, da hadde jeg kjeften full....

 

Vi møtte noen andre Nerder (fluefiskere) og de hadde noe som inneholdt 98,11 % DEET og det var visst saker...kjøpt i USA og jeg antar at du vil lyse i mørket etter langvarig bruk.

Link to comment
Share on other sites

Insekt/mygg middel de selger i norge duger egentlig ikke. Må være ganske høy prosent av stoffet DEET og det er veldig regulert her i Norge så er bare veldig lite de får bruke av det.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Deet

 

Nå vet jeg ikke hvor mye man trenger for å holde unna norske myggen, men i USA og utenfor EU får du nok 100% DEET. Er vel helst for tropene! Hvor skadelig dette er kan jeg ikke svare på!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Så XXL solgte denne til 299,- i forrige avis nå, noen som har investert og testet dette?

http://www.xxl.no/shopping/ShowItem.aspx?id=62394

Har slitt med å finne noe middel som fungerer mot knott. Ser for meg at denne er ypperlig å ha med seg på fisketurer og muligens i bukkejakta for den del.

 

Prøvde denne under bukkejakta i år, og jeg er strålende fornøyd! Et knottstikk på 5 turer er levelig :) Gikk værre med kameraten min som satt et par hundre meter borte, han ble oppspist ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...