Jump to content

Sig Sauer pistoler


kula09

Recommended Posts

Jeg har en Sig Sauer P226 X-Five Allround i kal. 9 mm og bruker denne i felt og praktisk production klasse. Jeg er fornøyd med pistolen, for felt skytting du kan få sikkert bedre pistol men for praktisk i production klasse denne er utmerket.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bar på meg en 239 (single stack varianten av 229) i .357 Sig i flere år før jeg skiftet til Glock 36, det er vel den beste attesten jeg kan gi disse Sig pistolene. Både 226, 229 og 239 er stort sett samme greia:

 

Fordelene er knallgode sikter for å komme kjapt på målet med, fantastisk godt single action avtrekk og et double action avtrekk som er noe av det bedre man finner på SA/DA pistoler. Videre er servicepistol Sig'ene like pålitelige som Glock og i SA mode vil nok de fleste skyte bedre med en Sig vil jeg tro. I alle fall så lenge man kjører ammo som produserer minimal rekyl. :wink:

 

Ulempene kjenner vel de fleste til: Veldig høy kjernelinje, færre customdeler enn f.eks. Glock, færre drop in parts. Det kan være litt vanskelig å lære seg å svitsje mellom DA på første skuddet og SA resten. Til slutt er vel egentlig ikke Sig-Sauer spesielt rimelige pistoler.

 

P220 stikker seg egentlig litt ut fra de andre siden den er en litt eldre (og større) konstruksjon, men de er veldig behagelige å skyte med synes jeg. Jeg regner med at dette ikke er noe spesielt lurt valg hvis du er på jakt etter en skyter for production pga. magasinkapasiteten.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jeg ble aldri helt fornøyd med min 226 til felt. Den høye kjernelinjen gjorde at den ikke datt tilbake til riktig siktebilde så raskt og presist som jeg skulle ønske. Skjøt derfor dårlige hurtigserier og felt med den. Men ellers et presist våpen, og aldri en klikk eller feilmating.

 

Solgte pistolen til en kar som uten problemer samlet mitt i svarten på hurtige 5-skuddsserier da han kom for å prøve den, så problemet var vel heller mitt rekylopptak enn jernet (aluminiumet? :wink:) selv ...

 

Har vært veldig fornøyd med Tanfoglioen jeg byttet til :D

 

Tror ikke jeg ville valgt med en Sig før jeg hadde testet om den passet meg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...