Jump to content

6 skudds amo utdelere til feltskyting, hvem og hvor?


vingemutteren

Recommended Posts

Heisan, hvem er det som selger amobokser beregnet på 6 skudd NFS feltskyting?

 

Trenger slike 60skudds transportbokser med 6 skudds utdeling av amo til 22lr-45acp-38s/357m og 9mm.

 

Blir helt sprø av å stå å rote rundt i lommer etc og, så måtte telle skudda en har fått opp i hånda.

Link to comment
Share on other sites

:) Børselars har iallefall snurreboksen til .22.. Men TELLE bør du gjøre uansett, da det KAN hende at det er igjen skudd i boksen. (Dumt å finne ut at du BARE hadde ladd med 5 skudd når du skal plassere det sjette.. :P )
Link to comment
Share on other sites

Og hvis tellingen virkelig er et problem så tar du selvsagt med 2 50-skudds esker der du har lagt opp rekker med 5+1 patroner. Eller 4+2 eller 3+3. 30 skudd i en eske. Fungerer selvsagt best med esker der du kan skyve plastholderen ut av esken.

Link to comment
Share on other sites

Joda bruker 6 skudd opplagt i 100skudds plast esker til finfelten, men vill helst forenkle alle prosedyrer som det er muligt å forenkle. Fokus skal være på oppgaven, og minst muligt på andre ting som jeg mener bør gå med så lite tankeprosess som råd er, uten kluss (som redsel for at lokket på esken skal åpne seg etc).

Problemet er selvsagt størst (og minst) med 22lr, men jeg så gjerne at spesielt 45acp og 9mm var lagt opp med 6 og 6 (bruker i dag plastpose i taske). Da jeg føler det går med for mye tid og konsentrasjon på å lade riktigt antall skudd i magasinene.

 

Skjønner mange synes dette er flisespikkeri, men alt som iriterer en bør etter mitt syn elimineres. Jeg går for å gjøre mitt beste på bana, og da skal det ikke mye tull til før en mister det fokus som må til for at jeg skal klare det. Det hele handler om å gi seg selv best mulig utgangspunkt før og under hver start.

Takk for infoen.

 

 

P.s Hvordan oppbevarer og gjør klar til lading med senter tente kalibre?

Link to comment
Share on other sites

Eg bruker stort sett ammobokser og tek rett og slett ut 6 skudd.

Litt enig med OlavM og ser ikkje på dette som noko probelm.

 

For min del er det meir ein del av rutinen og finne fram magasin, slappe av, telle til seks og så fokusere på mål.

Einaste på revolver der tillater eg med kun å fylle utan å telle i grunn. :)

Til og med på spesialrev og magnum er det ganske enkelt å hugse at i mitt tilfelle skal ein sylinder vere tom.

 

Ut over dette viser dei fleste av mine magasin kor mange skudd som er trykt nedi.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...