Jump to content

Hvordan går jeg frem ved jakt i skjærgården fra fast grunn?


KennethA

Recommended Posts

Jeg ønsker å jakte sjøfugl rundt skjærgården i Vestfold. (fra Sandefjord til Larvik) Hvordan går jeg frem? Jeg vet det er fri jakt på sjøen på skjær som dekkes av vann ved høyvann, båt uten motor og i vannkanten og utover.

 

Hva med skjær og små ubebodde øyer som ikke blir dekt av vann?

Større øyer som er ubebodd og ikke er reservat?

Hvem kontakter jeg og betaler til?

 

Konkrete eksempler er: Kjerringholmene, Flaten og Melleskjær utenfor Kjerringvik ytterst i sandefjordsfjorden.

Kan man jakte sjøfugl herfra?

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder små holmer er det ikke alltid like lett å finne grunneiere. Jeg jakter i Telemark og gikk på teknisk etat for å finne grunneiere. Det viser seg at det på flere holmer der jeg jakter er det to ellere flere grunneiere som krangler om hvem som eier holmene. Hvem skal man da spørre?

 

Mikkel

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder små holmer er det ikke alltid like lett å finne grunneiere. Jeg jakter i Telemark og gikk på teknisk etat for å finne grunneiere. Det viser seg at det på flere holmer der jeg jakter er det to ellere flere grunneiere som krangler om hvem som eier holmene. Hvem skal man da spørre?

 

Mikkel

 

Er jo også endel stat å kommune eide øyer i telemarks skjærgård du kan jakte gratis ifra :D

Du kan høre med : Statens naturoppsyn Telemark (SNO) tlf 35953907

Fikk en blekke/kart over øyer som det var lov å jakte ifra fra di for noen år siden.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...