Jump to content

Brekningsmiddel for hund! (løst)


Jørgen

Recommended Posts

Tika (Jack Russel terrier) har spist en leke av tøy, med en sånn pipeting av plast inni, hun svelgte hele greia hel! Den er ikke så veldig stor, men er litt redd for at den kan sette seg fast i tarmene!!

 

Er det noe jeg har her hjemme som jeg kan gi hunden som gir brekninger? Hvis ikke må jeg vel ringe dyrlegen!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Gi matolje hvis du ikke har kjørt til dyrlegen allerede, så den ikke setter seg fast før du er kommet fram. Du må sprute olja i halsen. Han drikker ikke frivillig.

 

Gi rapport om hvordan det går.

 

En hund her åt ei klinkekule, og den måtte opereres ut. Hundens navn ble Klink

Link to comment
Share on other sites

Da er Tika og jeg tilbake fra veterinæren....

 

På telefonen gav dyrlegen samme tips som nevnt her, en teskje salt bakertst på tunga. Det prøvde vi, men ingen antydning til brekkning. Ok, kanskje vi ikke kom langt nok inn på tunga. Tika fikk komandoen sitt en gang til, og hun satte seg i håp om å få en godbit etter denne litt ubehagelig opplevelsen. En halv teskje salt til ble denne gangen dytta skikkelig bak i halsen. En lite hark og host, men ingen leke kom ut.

Da ringte vi dyrlegen en gang til , og fikk beskjed om å møte på klinikken. Vi kjørte ganske så fort, og var fremme før dyrlegen. I det jeg parkerer bilen så hører jeg en del harke og smattelyder fra buret hennes. Joda, hun hadde kastet opp ja!! Trodde ikke det var plass til så mye mat i den lille magen. På toppen av spyruka lå leken!! :)

 

Så da var det bare å takke for hjelpa da dyrlegen åpna døra, og inn å betale for oppmøte.

 

Så da ble vi en erfaring rikere og 1.906 kroner fattigere :wink:

 

Her er synderen:

 

5329_104808891749_551901749_2565634_6924651_n.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...