Jump to content

Kikkert problemer på salong


lakelander links

Recommended Posts

Har noen kikkert problemer på salongen, har satt på en bausch&lomb 6-24x40 på salongen men når jeg nå har fått skyti inn denne på 50m så får jeg ikke stilt den høyere, og det går greit så lenge jeg skyter på 50m, men tengte jeg skulle skyte litt på 100 på banen men det ser da ikke lyst ut når jeg ikke får stilt opp kikkerten.

 

Noen som har noen ider som jeg kan prøve på?

Link to comment
Share on other sites

Hmm, har du ein Ruger 10/22 ? Har høyrd at dei kan ha problemer med sånne ting, men eg husker ikkje i farten kva som forårsaka det.

Iallefall, du må sjekke montasje at denne er riktig høgde på fremme og bak, om det er feil på ringene, om sporet på rifla, som ringene står i ser riktig ut osv..

Har du hatt kikkertsikte på denne tidligere og det fungerte, så bør du få undersøkt den nye kikkerten din..

Link to comment
Share on other sites

Har noen kikkert problemer på salongen, har satt på en bausch&lomb 6-24x40 på salongen men når jeg nå har fått skyti inn denne på 50m så får jeg ikke stilt den høyere, og det går greit så lenge jeg skyter på 50m, men tengte jeg skulle skyte litt på 100 på banen men det ser da ikke lyst ut når jeg ikke får stilt opp kikkerten.

 

Noen som har noen ider som jeg kan prøve på?

 

Hehe har motsatt problem med min Leupold på en Brno mod2. Der får jeg ikke stilt kikkerten lengre NED enn at den går midt i på 100 meter. Gjør ikke noe det for jeg skyter kun på 100 meter med den :lol:

Link to comment
Share on other sites

Hadde et tilsvarende problem med mitt leupold sikte. Det løste seg enkelt ved å plassere en liten metallflik i bunnen på bakerste montasje. Da fikk jeg en haug med ekstra klikk. Skulle du trenge flere er det bare å bygge opp ytterligere.

Link to comment
Share on other sites

Hadde et tilsvarende problem med mitt leupold sikte. Det løste seg enkelt ved å plassere en liten metallflik i bunnen på bakerste montasje. Da fikk jeg en haug med ekstra klikk. Skulle du trenge flere er det bare å bygge opp ytterligere.

Klippe litt fra en brusboks er et triks som er ganske så kjent... :wink:

Men helt heldig er det ikke, da man får feil senter på hullene på ringene, og dette vil gi mer eller mindre spenninger på kikkerten. Noe som igjen kan gi forskjellige treffpunkt ved varierende forhold, samt at man kan risikere å skade kikkerten.

Det har som sakt vært brukt, men dette gjøres helt på eget ansvar... 8)

Link to comment
Share on other sites

Du har justerbare skinner også som f.eks. denne:

 

Nikko Stirling Adjustable 1 piece Mount

 

http://www.opticswarehouse.co.uk/prodde ... EFR&cat=92

 

( ikke sikkert linken funker, men opticswarehouse har den ).

 

Har 2 stk av disse liggende for senere bruk til luftvåpen.

De ser rimelig solide ut, og holder de til ett kraftigere luftgevær så holder de til salong og mere til.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...